Jump to content

Edit History

Frodel70

Frodel70

Kaffelars skrev for 11 timer siden:

gearsett i øvre veksel har forskjellig delenr. for 2,3:1

Jeg finner at girsett i nedre veksel på DP-E har samme delenummer for 1,95:1 og 2,32:1 mens det er to forskjellige delenummer på DP-C1 for 1,95:1 og 2,30:1. Usikker på hvordan de fikk dette til, men det kan ha noe med at de muligens byttet propell aksling. DP-E har også en ekstra utveksling; 1,68:1 så jeg antar de oppnår det med og sjonglere mellom to girsett itil både øvre og nedre.

Nå lurer jeg på om jeg kan bytte kun øvre girhus på mitt DP-C1 til et fra DP-E med 1,78:1, men jeg antar det ikke går. 

Frodel70

Frodel70

Kaffelars skrev for 10 timer siden:

gearsett i øvre veksel har forskjellig delenr. for 2,3:1

Jeg finner at girsett i nedre veksel på DP-E har samme delenummer for 1,95:1 og 2,32:1 mens det er to forskjellige delenummer på DP-C1 for 1,95:1 og 2,30:1. Usikker på hvordan de fikk dette til, men det kan ha noe med at de muligens byttet propell aksling. DP-E har også en ekstra utveksling; 1,68:1 så jeg antar de oppnår det med og sjonglere mellom to girsett itil både øvre og nedre. Vet også at de hadde en spesialutgave før DP-E utgaven med 1,61:1

Nå lurer jeg på om jeg kan bytte kun øvre girhus på mitt DP-C1 til et fra DP-E med 1,78:1, men jeg antar det ikke går. 

• Create New...