Horst Startet 12.September.2020 Link til dette innlegget Startet 12.September.2020 Etter det jeg har lest på nettet er det ikke uvanlig med «slurende» seildrev når man girerer fremover. På mitt seildrev er det Ok i fremover, det er tilsynelatende Ok i revers og, farten er lav i revers på tomgang. Øker jeg turtallet i revers høres ett «klunk» og båten skyter fart. Noen som vet hva dette skyldes? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.September.2020 Link til dette innlegget Svart 12.September.2020 (redigert) Horst skrev for 2 timer siden: Etter det jeg har lest på nettet er det ikke uvanlig med «slurende» seildrev når man girerer fremover. På mitt seildrev er det Ok i fremover, det er tilsynelatende Ok i revers og, farten er lav i revers på tomgang. Øker jeg turtallet i revers høres ett «klunk» og båten skyter fart. Noen som vet hva dette skyldes? Foldepropell som slår ut bladene og møter "endestopp"? Jeg har Fleksofold og hører ikke denne lyden. Redigert 12.September.2020 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Klstad Svart 12.September.2020 Link til dette innlegget Svart 12.September.2020 Sd50 er kjent for problemer med clutchen. Vi endte med å måtte cone opp clutchen hos verksted pga problemer med å få den i gir. Søk på "sd50 cone clutch" for mer informasjon på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.September.2020 Link til dette innlegget Svart 13.September.2020 (redigert) Klstad skrev for 6 timer siden: Sd50 er kjent for problemer med clutchen. Vi endte med å måtte cone opp clutchen hos verksted pga problemer med å få den i gir. Søk på "sd50 cone clutch" for mer informasjon på nettet. Du mener nok hone opp kon? Redigert 13.September.2020 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 13.September.2020 Link til dette innlegget Svart 13.September.2020 Her står det mye om disse problemene: https://www.myhanse.com/search_results_posts.asp?SearchID=20200913075842&KW=sd50+cone+clutch Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 14.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2020 Jeg har lest masse på nevnte forum og på nettet, men ingen har tilsvarende problem som meg. Jeg mistenker at det kan være foldepropellen som ikke slår seg skikkelig ut før ved høyere turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.