Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Må innrømme at jeg måtte google forkatting... Aldri vært borti det uttrykket før. Men ja, jeg ligger med baugen mot land. Det er litt skjult av trærne, men det er altså en brygge på styrbord side. Den forrige båten, en 17-fots skjærgårdsjeep med litt høy vindskjerm, lå greit der uten noen moring, men denne vil nok dra en del mer. Jeg kan i en knipe (hvis høststormene kommer før jeg får klart dette) strekke tau fra et av trærne på rett innenfor den brygga på babord side.

Og det med to tau og dobber var hvis jeg brukte vanlig tau og kjetting, ikke moringstau, som er mer solid. Som reserve hvis noe skjedde med tauet eller bøyen, ville jeg fremdeles ha et tau som gikk ned og slapp å dykke for å rote i gjørma etter en forsvunnet kjetting.

Mastiff

Mastiff

Må innrømme at jeg måtte google forkatting... Aldri vært borti det uttrykket før. Men ja, jeg ligger med baugen mot land. Det er litt skjult av trærne, men det er altså en brygge på styrbord side. Den forrige båten, en 17-fots skjærgårdsjeep med litt høy vindskjerm, lå greit der uten noen moring, men denne vil nok dra en del mer. Jeg kan et knipetak (hvis høststormene kommer før jeg får klart dette) strekke tau fra et av trærne på rett innenfor den brygga på babord side.

Og det med to tau og dobber var hvis jeg brukte vanlig tau og kjetting, ikke moringstau, som er mer solid. Som reserve hvis noe skjedde med tauet eller bøyen, ville jeg fremdeles ha et tau som gikk ned og slapp å dykke for å rote i gjørma etter en forsvunnet kjetting.

• Create New...