Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

@Komodo Her er det veldig klart vann, ja. :wink: Men jeg må ta en titt til på bunnen der jeg skal slippe, det er noen overganger mellom sand og gjørme, og sand blir vel straks verre? Og røret går ikke på tvers av retningen jeg skal legge når jeg er innenfor den brygga som er på bildet, det går parallelt et stykke og svinger først utover like før den brygga, så det var også en av grunnen til at jeg ikke kunne gå langt ut. Jeg har faktisk liggende et lite Bruce-anker som jeg kan prøve grunnen med. Hvis det blir noe som helst feste med et på 2,5 kilo, må det jo gi skikkelig feste med tyngre versjoner. Og det blir moringstau, så det blir nok kauser. Spleising på det tauet er visstnok tilnærmet umulig. Jeg må bare huske å bruke en solid galvanisert sjakkel mellom ankeret og kausen, med syrefast sjakkel vil jo ankeret bli spist opp som offeranode.

@Grand Banks jr Jeg så det at de var bygd for plattformer, ja. Men for min del vil jeg jo se godt hvordan det lander (jeg legger det først ut og drar det så godt jeg kan fra båten, og så kjører jeg i gang vinsjen), og draretningen vil som du sier aldri endre seg. :thumbsup:

Mastiff

Mastiff

@Komodo Her er det veldig klart vann, ja. :wink: Men jeg må ta en titt til på bunnen der jeg skal slippe, det er noen overganger mellom sand og gjørme, og sand blir vel straks verre? Og røret går ikke på tvers av retningen jeg skal legge når jeg er innenfor den brygga som er på bildet, det går parallelt et stykke og svinger først utover like før den brygga, så det var også en av grunnen til at jeg ikke kunne gå langt ut. Jeg har faktisk liggende et lite Bruce-anker som jeg kan prøve grunnen med. Hvis det blir noe som helst feste med et på 2,5 kilo, må det jo gi skikkelig feste med tyngre versjoner. Og det blir moringstau, så det blir nok kauser. Spleising på det tauet er visstnok tilnærmet umulig. Jeg må bare huske å bruke en solid galvanisert sjakkel, med syrefast sjakkel vil jo ankeret bli spist opp som offeranode.

@Grand Banks jr Jeg så det at de var bygd for plattformer, ja. Men for min del vil jeg jo se godt hvordan det lander (jeg legger det først ut og drar det så godt jeg kan fra båten, og så kjører jeg i gang vinsjen), og draretningen vil som du sier aldri endre seg. :thumbsup:

Mastiff

Mastiff

@Komodo Her er det veldig klart vann, ja. :wink: Men jeg må ta en titt til på bunnen der jeg skal slippe, det er noen overganger mellom sand og gjørme, og sand blir vel straks verre? Og røret går ikke på tvers av retningen jeg skal legge når jeg er innenfor den brygga som er på bildet, det går parallelt et stykke og svinger først utover like før den brygga, så det var også en av grunnen til at jeg ikke kunne gå langt ut. Jeg har faktisk liggende et lite Bruce-anker som jeg kan prøve grunnen med. Hvis det blir noe som helst feste med et på 2,5 kilo, må det jo gi skikkelig feste med tyngre versjoner. Og det blir moringstau, så det blir nok kauser. Spleising på det tauet er visstnok tilnærmet umulig.

• Create New...