Mastiff
@husky dane 85 Jeg føler meg ikke sikker nok på mine egne knuter til å gjøre noe sånt... I tillegg tenker jeg at det er mer varig når det er doble slynger som går sammen, da skal det vel mye til at de blir liggende akkurat sånn at det bare sliter på den ene delen.
@lnjk Det ville jo være veldig greit å vite, takk! Jeg må innrømme at jeg trodde at fire tonn betydde at i det øyeblikket det ble 4001 kilos press, sa det "poff". Men altså, det blir neppe mye filing, jeg bør klare å eliminere det meste av det. De skal festes i ankerne med eller uten sjakler, det er ikke helt bestemt ennå. Og så skal de gå gjennom den nevnte betongklumpen. Det blir vel å støpe inne en tjukk slange, ha en brannslange eller lignende inni som beskytter slyngene kanskje en halv meter på hver side av klumpen, skjøte slyngene en meter eller så før betongen (så klumpen ikke kan lande på den delen som går til ankerne og jeg dermed bare må bytte den siste biten, hvis noe skjer). Det er en slangebutikk her i Mandal, så jeg tror nok jeg kan få tak i det aller meste av slanger som metervare. Det er ikke noe annet enn betongklumpen som kan file på bunnen der slyngene skal gå. Så hvis jeg bare finner den beste måten å koble dem til ankerne på, har jeg vel eliminert det meste av filing, tror jeg. Er det nok svar?