Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Det jeg kan uttale meg om, er Sleipner Thruster. Helt siden jeg kjøpte min nåværende båt har jeg vært veldig plaget med forbruk av zink. Anodene på aksling, ror, flaps og motor har aldri vart lengre en 9-10 måneder. Zink på thruster enda kortere. Jeg viste min SE40 var en del tært inne i gearet så jeg skiftet det sist vinter. Under korrespondansen med Sleipner om delenummer etc så anbefalte de meg også å skifte motorbraketten da det nå er kommer en med et galvanisk skille innebygd. Ved en tidligere korrespondanse  med Hulda, så var jeg klar over situasjon med kullstøv fra børstene så jeg rengjorde selve motor også. Jeg var også klar over at han hadde diskutert dette med sleipner, så kanskje de hadde gått i tenkeboksen etter dette :)  Fra jeg satt ut båten i Mars og til nå er det helt sykt hvor mye mindre «slitt» mine sink er. Det er virkelig en stor forskjell å se. Hadde også ute alle zink på motor denne uka. Disse har stått på i 16 måneder. De var slitt men det var overhodet ikke det forbruket som jeg har sett tidligere. Trengte kun å skifte 1 av 6. Var tenkt å skifte alle sink under vannlinja nå senhøstes, men jeg ser allerede nå at dette blir det ikke behov for. Så dette med krypstrømmer fra thruster skal man virkelig ta på alvor. 

Kjellg

Kjellg

Det jeg kan uttale meg om, er Sleipner Thruster. Helt siden jeg kjøpte min nåværende båt har jeg vært veldig plaget med forbruk av zink. Anodene på aksling, ror, flaps og motor har aldri vart lengre en 9-10 måneder. Zink på thruster enda kortere. Jeg viste min SE40 var en del tært inne i gearet så jeg skiftet det sist vinter. Under korrespondansen med Sleipner om delenummer etc så anbefalte de meg også å skifte motorbraketten da det nå er kommer en med et galvanisk skille innebygd. Ved en tidligere korrespondanse  med Hulda, så var jeg klar over situasjon med kullstøv fra børstene så jeg rengjorde selve motor også. Jeg var også klar over at han hadde diskutert dette med sleipner, så kanskje de hadde gått i tenkeboksen etter dette :)  Fra jeg satt ut båten i Mars og til nå er det helt sykt hvor mye mindre «slitt» mine sink er. Det er virkelig en stor forskjell å se. Hadde også ute alle zink på motor denne uka. Disse har stått på i 16 måneder. De var slitt men det var overhodet ikke det forbruket som jeg har sett tidligere. Trengte kun å skifte 1 av 6. Var tenkt å skifte alle sink under vannlinja nå senhøstes, men jeg ser allerede nå at dette blir det ikke behov for. Så dette med krypstrømmer fra thruster skal man virkelog ta på alvor. 

Kjellg

Kjellg

Det jeg kan uttale meg om, er Sleipner Thruster. Helt siden jeg kjøpte min nåværende båt har jeg vært veldig plaget med forbruk av zink. Anodene på aksling, ror, flaps og motor har aldri vart lengre en 9-10 måneder. Zink på thruster enda kortere. Jeg viste min SE40 var en del tært inne i gearet så jeg skiftet det sist vinter. Under korrespondansen med Sleipner om delenummer etc så anbefalte de meg også å skifte motorbraketten da det nå er kommer en med et galvanisk skille innebygd. Ved en tidligere korrespondanse  med Hulda, så var jeg klar over situasjon med kullstøv fra børstene så jeg rengjorde selve motor også. Jeg bar også klar over at han hadde diskutert dette med sleipner, så kanskje de hadde gått i tenkeboksen etter dette :)  Fra jeg satt ut båten i Mars og til nå er det helt sykt hvor mye mindre «slitt» mine sink er. Det er virkelig en stor forskjell å se. Hadde også ute alle zink på motor denne uka. Disse har stått på i 16 måneder. De var slitt men det var overhodet ikke det forbruket som jeg har sett tidligere. Trengte kun å skifte 1 av 6. Var tenkt å skifte alle sink under vannlinja nå senhøstes, men jeg ser allerede nå at dette blir det ikke behov for. Så dette med krypstrømmer fra thruster skal man virkelog ta på alvor. 

Kjellg

Kjellg

Det jeg kan uttale meg om, er Sleipner Thruster. Helt siden jeg kjøpte min nåværende båt har jeg vært veldig plaget med forbruk av zink. Anodene på aksling, ror, flaps og motor har aldri vart lengre en 9-10 måneder. Zink på thruster enda kortere. Jeg viste min SE40 var en del tært inne i gearet så jeg skiftet det sist vinter. Under korrespondansen med Sleipner om delenummer etc så anbefalte de meg også å skifte motorbraketten da det nå er kommer en med et galvanisk skille innebygd. Ved en tidligere korrespondanse  med Hulda, så var jeg klar over situasjon med kullstøv fra børstene så jeg rengjorde selve motor også. Fra jeg satt ut båten i Mars og til nå er det helt sykt hvor mye mindre «slitt» mine sink er. Det er virkelig en stor forskjell å se. Hadde også ute alle zink på motor denne uka. Disse har stått på i 16 måneder. De var slitt men det var overhodet ikke det forbruket som jeg har sett tidligere. Trengte kun å skifte 1 av 6. Var tenkt å skifte alle sink under vannlinja nå senhøstes, men jeg ser allerede nå at dette blir det ikke behov for. 



×
×
  • Create New...