tnuis
Furu skrev 8 minutter siden:Hadde samme problem paa min f80 2002, fant tilslutt nummeret hos små båt registeret! Yamaha veit om problemet med klistre lappene sine men hadde ingen løsning der og da..
Er også en klistre lappe under dekselet ved register reima, hvis den er der enda, det matchet serie nummer , utenom enkelte tall
(Og den sære qr koden preget på blokka er nok til fabrikken sin bruk)
Ja, det er nettopp det at jeg holder på med å få den registrert i småbåtregisteret. Båten hadde aldri vært registrert der enda så den er nå registrer, men de venter på serienummeret til motoren fra meg. Jeg er temmelig sikker på at dette må være serienummeret, men skulle gjerne ha hatt resten av informasjonen også. Har ingen klistremerke under dekselet ved registerreimen. Sjekket hele motoren over 20 ganger. Fant dette nummeret banket inn i blokka bak startmotoren etter et tips jeg leste et sted, men det gjaldt en annen modell da. Jeg vet det finnes lister som man kan lete opp serienummeret på også vil den gi resten av info ifht årsmodell, stammelengde, modell ifht til øvrige bokstavene osv osv..... Håper det kanskje er noen her som vet dette og muligens en Yamaha mekaniker som har de rette tilgangene:)