Gunnar Startet 16.September.2020 Link til dette innlegget Startet 16.September.2020 Jeg har kjøpt en godt brukt Yanmar 1GM. Selger bor 70 mil avgårde så jeg kjøpte den usett, bare på bildene på finn. Når den kom hjem til meg ser jeg at bunnpanna er ødelagt. Ønsker i utgangspunktet å fikse dette da motoren ellers virker å være OK. - Noen som vet hvilket materiale bunnpanna er laget av? - Kan den sveises? - Noen tips til hvordan få den løs? Har løsnet alle skruene, men den rikker seg ikke. - Noen idé om hva som har forårsaket denne skaden? Takker for alle innspill, mvh Gunnar. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.September.2020 Link til dette innlegget Svart 16.September.2020 Panna er laget av støpt aluminium. Den er sveisbar. Pannen har vel klistret seg til blokka. Litt forsiktig hammer og skrutrekker (jeg pleier å bruke eggen på en tynn kniv) burde få den løs. Sitér dette innlegget Link to post
Gunnar Svart 16.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2020 Hulda skrev 9 minutter siden: Panna er laget av støpt aluminium. Den er sveisbar. Pannen har vel klistret seg til blokka. Litt forsiktig hammer og skrutrekker (jeg pleier å bruke eggen på en tynn kniv) burde få den løs. Godt å høre, da er det håp! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Arne2 Svart 16.September.2020 Link til dette innlegget Svart 16.September.2020 (redigert) Her er vel et bilde, tror jeg. Fant også noen billigere, men med dårligere foto. Søkte på "oil pan" https://www.ebay.com/p/26037195863?iid=114137362124 Redigert 16.September.2020 av Arne2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.