Blend Startet 16.September.2020 Del på Facebook Startet 16.September.2020 heisann er det noen som vet hva dette giret heter, eller hvor jeg kan finne navn/modell? det er Marna S. Jeg har sjekket på Marna sine sider, men det står bare at det heter Marna S. Men det er vel betegnelsen på motor og gir..? Ikke bare selve giret.. det er til vendbart propellanlegg, tipper det er originalt fra 1972(båtår), og velfungerende. Håper vi finner ut av det:) Sitér dette innlegget Link to post
Blend Svart 17.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2020 Ingen som vet?😊 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.September.2020 Del på Facebook Svart 17.September.2020 Det er vel ikke et gir dette her? Bare Marna sin vanlige omstyring? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Blend Svart 17.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2020 (redigert) Aner ikke hva det heter..🤔 jeg kalte det gir senest igår.. men er jo forsøvrig enig. Det er jo ikke gir i den forstand.. løs inn/løs ut og vending av propell. men spørsmålet er fortsatt.. hva heter det😂 søker du på Marna S, kommer bare den reportasjen fra fvn.no. Der er den avbildet, dog uten noe videre tekst om navnet.. Redigert 17.September.2020 av Blend (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 17.September.2020 Del på Facebook Svart 17.September.2020 Mellom ut og inn-kobling og reversering/omstyring ser det også ut til å være et reduksjonsgir. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.September.2020 Del på Facebook Svart 17.September.2020 Blend skrev for 3 timer siden: men spørsmålet er fortsatt.. hva heter det😂 Det heter "Marna sin vanlige omstyring". Det har ikke noen annen betegnelse. Sitér dette innlegget Link to post
Blend Svart 17.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2020 Hmm.. så marna’s vanlige omstyring med reduksjonsgir. har dette noe verdi? I og med at det fortsatt fungerer feilfritt. Båten skal kasseres og har fått noen småbud. Men mener det er i laveste laget.. Finnes det noe Marna gruppe eller forum? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.September.2020 Del på Facebook Svart 17.September.2020 Nei, det er nok ikke mye verdi i dette. Er du heldig, så får du vel "noen tusenlapper". Sitér dette innlegget Link to post
Blend Svart 18.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2020 Okdok. Her er budet jeg har fått hvertfall.. Motor: Perkins 18hk diesel fra 2006, gått 100t +\-, det står også ny varmeveksler som ble samtidig. Medfølgende elektronikk og motorkassen. "Gir": Marna som avbildet. Propell/Aksling: Nyoverhalt i 2020. Kjøper ber også om gjennomføringer på skroget, altså klemhylsen utv og innv. ferdig demontert på pall for 10k.. er det ok, eller er det bare jeg som ønsker at det er verdt mer? legger ved bilde av motor(ene er påfylling olje, ser sprett nytt ut i toppen) og aksling. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.September.2020 Del på Facebook Svart 18.September.2020 Høres ut som et greit bud, og markedet for slikt er litt begrenset. Mulig du kunne fått noen tusenlapper ekstra, om du venter lenge nok og kommer over rett kjøper... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Blend Svart 18.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2020 Ok😊 Da er det nok bare med meg som med de fleste andre. Man tror man sitter på noe verdifullt, men det er bare vanlig😂 alt blir løftet ut imorgen uansett. Båten/skroget skal kasseres iløpet av uken, så jeg får 1000,- der også😊 Da gjenstår det kun å selge kalesjen, teleflex, ror, ratt, putesett og div festeanordninger👍 Sitér dette innlegget Link to post
Dammen Svart 25.November.2021 Del på Facebook Svart 25.November.2021 Blend Du har vel ikke enda det Marna giret vel?? Hva Marna motor er det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.