BalticScand Startet 17.September.2020 Link til dette innlegget Startet 17.September.2020 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt nye låser til dørene i en gammel Scand Baltic (1985)? Har mistet nøklene..... Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 17.September.2020 Link til dette innlegget Svart 17.September.2020 Sjekk med www.agderboat.no Sitér dette innlegget Link to post
BalticScand Svart 18.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2020 Takk for tipset, men der har jeg allerede vært....forstår låsene er produsert i Sverige, men hadde håpet noen visste om noe jeg kunne brukt i stedet... Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.September.2020 Link til dette innlegget Svart 18.September.2020 (redigert) Om du poster et bilde er det kanskje noen som kan komme med forslag til alternative løsninger. Redigert 18.September.2020 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
BalticScand Svart 18.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2020 Det har jeg ikke tenkt på, takk! Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 18.September.2020 Link til dette innlegget Svart 18.September.2020 Passer ikke den nye typen som erstatning for de gamle heller? Mulig jeg burde hatt en mening om det, for det er bare tre år siden jeg skiftet fra 84-modell til 2007-modell. Jeg husker jeg kjøpte ekstra nøkkelmal til den gamle og fikk filt opp hos en skomaker basert på en jeg hadde. Men hvis du ikke har noen igjen, hjelper vel det lite... Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.September.2020 Link til dette innlegget Svart 18.September.2020 Om du har en låsesmed i nærheten kan det hende at han/hun kan lage nye nøkler til den gamle låsen. Men da må de ha låsen inn på verkstedet. Jeg fikk lagd nye nøkler til vår forrige båt etter at en nøkkel ble bøyd og reservenøkkelen ble borte. Men da måtte jeg demontere låsen fra båten. Reservenøkkelen fant vi forøvrig igjen senere, i lofilteret på vaskemaskinen ? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
BalticScand Svart 21.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2020 Jeg har skrudd av låsen og levert til et låsfirma, så skulle de sjekke rundt. Glemte selvfølgelig å ta bilde før jeg leverte inn.... Kunne få kjøpe emner til lås hos Agder Boats, men hjelper lite når jeg ikke har original... Sitér dette innlegget Link to post
Pedaltom Svart 4.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2020 Jeg kan sterkt anbefale en grossist, Ellefsen sikkerhet, som leverer til mange norske låsesmeder, men også har døren åpen for enkeltkunder. De holder til i Bærum og jeg var i kontakt med Morten Ellefsen. (Hils gjerne fra Tom Eriksen) Han leverer det meste av emner og maskiner til fresing av nøkler. Jeg fikk et par nye nøkler til min Nidelv 24 fra 1980, men jeg hadde en originalnøkkel. Han har i mange år vært på "Sjøen for alle" og har levert låser til båtprodusenter. På min opprinnelige nøkkel sto det ESKILSTUNA; M og et tresifret tall. Min nye nøkkel har nøyaktig samme profil, men er litt kortere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.