Jump to content

Beneteau Oceanis 37, ferskvannspumpe fungerer ikke

Fornomas

Recommended Posts

Jeg har nettopp kjøpt meg en Beneteau Oceanis 37 og kjenner ikke båten. Problemet er trykkvannet. Når jeg skal tappe vann, skjer det ingenting. Duringen til pumpen kom og gikk litt så det ble litt trykk men nå er det dødt. På panelet viser det at noe er feil. Det samme lyset slo seg av da pumpen gikk igjen men nå lyser det altså konstant og det kommer ikke vann. Sikringen bak er i orden. Noen som vet hva som er mulige feil? 984AE3B6-6CAE-48D8-8ADA-3F6F2F7E7CE2.jpeg.97e0a31117a264294d614995c800ba16.jpeg

Redigert av Fornomas (see edit history)
  • 4 år senere...

Hei, henter opp denne tråden igjen ettersom jeg har akkurat samme problem. Det ble aldri konkludert med hva som var feil. Kanskje @Fornomaskan svare?

Etter vinteropplag så fungerte trykkvannet fint i starten, men jeg fikk problemer etter at tanken gikk tom.

Trykkvannspumpa starter kun innimellom og bygger da raskt opp fullt trykk. Har fulle tanker, men trykkvannspumpa starter ikke når jeg skrur på vannet.

Har en Jabsco (PAR-MAX 2.9) 31395-0392 trykkvannspumpe som var ny i fjor og tror ikke jeg har noen akkumulator tank (i følge instruksjonsboka - har heller ikke sett noen).

Hvis det er luft i systemet som er problemet, så skulle vel trykkvannspumpa gått mer eller mindre hele tiden. Nå starter den ikke når den skal...

Noen forslag på hva som er feil?

Ervil skrev 1 time siden:

Hei, henter opp denne tråden igjen ettersom jeg har akkurat samme problem. Det ble aldri konkludert med hva som var feil. Kanskje @Fornomaskan svare?

Etter vinteropplag så fungerte trykkvannet fint i starten, men jeg fikk problemer etter at tanken gikk tom.

Trykkvannspumpa starter kun innimellom og bygger da raskt opp fullt trykk. Har fulle tanker, men trykkvannspumpa starter ikke når jeg skrur på vannet.

Har en Jabsco (PAR-MAX 2.9) 31395-0392 trykkvannspumpe som var ny i fjor og tror ikke jeg har noen akkumulator tank (i følge instruksjonsboka - har heller ikke sett noen).

Hvis det er luft i systemet som er problemet, så skulle vel trykkvannspumpa gått mer eller mindre hele tiden. Nå starter den ikke når den skal...

Noen forslag på hva som er feil?

Det er lange siden men mitt problem var, slik jeg husker det, at reléet var ødelagt. Jeg byttet det og problemet løste seg. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...