R.O Startet 19.September.2020 Link til dette innlegget Startet 19.September.2020 Fikk i dag meldingen « caution check engine», så på Victron måleren at start batteriet var litt slappere enn vanlig, ca 12,3V. Har ligget på 12,8-12,9 hele sommer. Landstrøm gjorde susen, så da blir det bytte av batteri, men jeg er litt overasker over at det tar kvelden så plutselig. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 19.September.2020 Link til dette innlegget Svart 19.September.2020 Kjenner jo ikke ditt system og ei heller varselsystemet, men er det mulig at motorstrømmen har stått på? Dette har hendt meg selv med et litt dårlig startbatteri, og da ble det vanskelig å starte. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 19.September.2020 Link til dette innlegget Svart 19.September.2020 (redigert) Har selv erfart et par ganger at startbatterier har tatt kvelden over natten, men de var jo noen år da, likevel iingen forhåndsvarsler ? Redigert 19.September.2020 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 19.September.2020 Link til dette innlegget Svart 19.September.2020 Som regel er det ikke noe problem å få bra spenning på ett defekt batteri med mindre det er en celle som er defekt. Derfor overrasker det meg ikke at ett batteri som har 12,8V i hvilespenning ikke starter en motor Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 19.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2020 Alder er ukjent, men er nok over 5år, og forbruksbanken ble byttet ut etter utladning ved opplag i fjor. start batteri ble også utladet, men det fungerte tilsynelatende godt, og hvilespenningen holdt seg bra, så da antok jeg at det var bra. Da blir det nytt batteri. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.