Jump to content

Edit History

nomen

nomen

Taxi skrev for 4 timer siden:

Jeg har luftet alle stegene som står i manual. Det kommer ikke luft noen steder helt frem til høytrykkspumpe. Fra pumpen og ut til sylindre kommer det nesten ikke diesel. Kommer ingen diesel i det hele tatt opp til sylinder 1. Noen må ha hatt dette problemet før meg er jeg ganske sikker på. Mistenker defekt stopp mekanisme eller problemer lenger inn i pumpen. Får diesel inn til pumpe men ikke ut.

Da kan det hende at du må lufte dyserørene også.

Løsne alle dyserørmuttere(behøver ikke å ta de helt av.

Ha full gass, og sikre at stopperen ikke er aktivert, og kinn motoren.

Da skal det etterhvert komme tydelige sprut ("dieselstøvskyer") ut mellom dyse og dyserør.

 

Du må kanskje holde på litt, så sørg for å ha bra med strøm på batteriene.

 

Og: Hold fingre vekk fra dyserør når du gjør dette, diesel under høyttrykk kan skjære seg inn i kroppen og er direkte farlig.

 

 

nomen

nomen

Taxi skrev for 4 timer siden:

Jeg har luftet alle stegene som står i manual. Det kommer ikke luft noen steder helt frem til høytrykkspumpe. Fra pumpen og ut til sylindre kommer det nesten ikke diesel. Kommer ingen diesel i det hele tatt opp til sylinder 1. Noen må ha hatt dette problemet før meg er jeg ganske sikker på. Mistenker defekt stopp mekanisme eller problemer lenger inn i pumpen. Får diesel inn til pumpe men ikke ut.

Da kan det hende at du må lufte dyserørene også.

Løsne alle dyserørmuttere(behøver ikke å ta de helt av.

Ha full gass, og sikre at stopperen er av, og kinn motoren.

Da skal det etterhvert komme tydelige sprut ("dieselstøvskyer") ut mellom dyse og dyserør.

 

Du må kanskje holde på litt, så sørg for å ha bra med strøm på batteriene.

 

Og: Hold fingre vekk fra dyserør når du gjør dette, diesel under høyttrykk kan skjære seg inn i kroppen og er direkte farlig.

 

 



×
×
  • Create New...