Jump to content

Edit History

Queen of Sheba

Queen of Sheba

Skrivefeil

Jeg har akkurat anskaffet meg et prosjekt som mest sannsynlig vil gå over flere år, en Skagu Plattgatter fra 1966.

I denne sitter det et "Drog" av en motor. Iflg papirene skal det være en 6 sylinder Diesel BMC Sealord med 90 hk, men dette er ubekreftet..

Forrige eier mente motoren hadde gått fint inntil de tok opp båten for ca 5 år siden. 

Jeg synes at dette monsteret av en motor er litt i største laget for båten (tar mye plass), og lurer derfor på å bytte ut hele saken med en smidigere nyere motor.

Er det noen som kan gi meg noe råd vedr slike motorer?

Er det gamle "droget" noe å spare på?

Motor 1.jpg

Motor_3.jpg

Queen of Sheba

Queen of Sheba

Jeg har akkurat anskaffet meg et prosjekt som mest sannsynlig vil gå over flere år, en Skabu Plattgatter fra 1966.

I denne sitter det et "Drog" av en motor. Iflg papirene skal det være en 6 sylinder Diesel BMC Sealord med 90 hk, men dette er ubekreftet..

Forrige eier mente motoren hadde gått fint inntil de tok opp båten for ca 5 år siden. 

Jeg synes at dette monsteret av en motor er litt i største laget for båten (tar mye plass), og lurer derfor på å bytte ut hele saken med en smidigere nyere motor.

Er det noen som kan gi meg noe råd vedr slike motorer?

Er det gamle "droget" noe å spare på?

Motor 1.jpg

Motor_3.jpg

• Create New...