Dedalus Startet 23.September.2020 Del på Facebook Startet 23.September.2020 Jeg kjører en Rana 530 Bc som jeg dorger fra , med en yamaha 20 hk 4 takt. dorgehastigheten er flott, men savner litt raskere marsjfart da skuta går alt for sent , fra A til B. Tipper 7-8 knop med to i ,og et lite lass med fiskeutstyr. Hvor mye fartsøkning kan jeg regne med å få om jeg kjøper en ny 30 Hk firtakter, tenker da på Tohatsu. er ikke ute etter noe voldsome greier men 15 knop hadde vært flott. Holder en 30 hk til dette eller er det bare å innse at alt koster og handle en 40 hk; noe som i mine øyne øker budskjettet med veldig mye. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 23.September.2020 Del på Facebook Svart 23.September.2020 Denne? https://velihavn.no/bat/landstedsbat/rana-530-dc Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.September.2020 Del på Facebook Svart 23.September.2020 Rana 16 DC og 530 DC er 2 forskjellige båter .. Normalt så er det i overkant optimistisk å forvente 100% økning i fant med 50% økning i motoreffekt - det motsatte er heller regelen. Men unntaket kan jo være som her, dersom motoren er akkurat litt i minste laget for å få båten i plan. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Dedalus Svart 7.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2021 Det ble en ny 50 Hk Tohatsu til båten tror problemet med fart er løst nå :) Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Et bra valg. Da har du passe med krefter når du trenger det samtidig holder du god drivstofføkonomi. Hadde en Yamaha 20 hk sport på en Pioner 14 active, motoren slet endel når den måtte takle litt last, men fungerte greit når en var alene i båten Sitér dette innlegget Link to post
Corvin17 Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 50hk hørte veldig riktig ut til den båten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.