Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Ask skrev 41 minutter siden:

 

Hei

 

Om eg hugsar tråden din rett, så tok vel dette litt tid. Kor langt tid brukte du på å rensa tank(-ane) dine? Blei det mykje stygt snakk?

Du har vel òg føremonen av at du kjenner den sjølvbygde båten godt?

 

 

 

Jeg pumpet vel tanken tom den ene dagen. Renset den neste dagen. Pumpet tilbake dieselen den tredje dagen. Utfelling av møkkete diesel, ca. 50 liter, etter naturmetoden. Måtte vente et par dager på filtre, posten sendte filtrene til Skagen i stedet for Rudkøbing.  Materialkostnaden var en halv pakke bleier. Spesialverktøyet var drillpumpe fra Jula. Slanger og koblinger var Gardena. Alle bør vel kjenne sin egen båt så godt at de vet hvor tankene er plassert. For meg er det vanlige sikkerhetsrutiner. Og at man vet om man har mannlokk. Skal stå i instruksjonsboken til CE-godkjente båter. Jeg mener ikke at alle må ha utdanning som mekaniker. Dog er det til tider en fordel.

 

Nei, det blei ikkje mye stygg snakk. Dog irriterende at været var praktfullt, varmt, og at vi ikke rakk å seile til Bornholm det året heller. Men Rudkøbing har Danmarks beste softice. Og menneskene vi traff var praktfulle! Det teller positivt. Slett ingen bortkastet periode. Og så fikk vi besøk av Roger jo m/frue. Det hendte mye. Og det er noe av poenget.

Hulda

Hulda

Ask skrev 28 minutter siden:

 

Hei

 

Om eg hugsar tråden din rett, så tok vel dette litt tid. Kor langt tid brukte du på å rensa tank(-ane) dine? Blei det mykje stygt snakk?

Du har vel òg føremonen av at du kjenner den sjølvbygde båten godt?

 

 

 

Jeg pumpet vel tanken tom den ene dagen. Renset den neste dagen. Pumpet tilbake dieselen den tredje dagen. Utfelling av møkkete diesel, ca. 50 liter, etter naturmetoden. Måtte vente et par dager på filtre, posten sendte filtrene til Skagen i stedet for Rudkøbing.  Materialkostnaden var en halv pakke bleier. Spesialverktøyet var drillpumpe fra Jula. Slanger og koblinger var Gardena. Alle bør vel kjenne sin egen båt så godt at de vet hvor tankene er plassert. For meg er det vanlige sikkerhetsrutiner. Og at man vet om man har mannlokk. Skal stå i instruksjonsboken til CE-godkjente båter. Jeg mener ikke at alle må ha utdanning som mekaniker. Dog er det til tider en fordel.



×
×
  • Create New...