Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Har ikke lest noe negativt om den. Jeg bruker Biltema blå frostvæske blandet 50/50 med vann. Jeg kopler av innsugsslangen fra sjøvannspumpen og kopler på en slange som går opp i en større kanne med ferdigblandet blanding. Starter og motoren suger kannen tom. Stopper den rett før den suger inn luft. Da kommer det frostvæske ut bak. (Jeg har en TMD40, men motor er jo motor.)

Men jeg har hørt at det er kommet en mer miljøvennlig frostvæske. Det går jo en del frostvæske ut i naturen hvert år pga Vinterkonservering, når man tenker på alle båtmotorer som konserveres hvert år...

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Har ikke lest noe negativt om den. Jeg bruker Biltema blå frostvæske blandet 50/50 med vann. Jeg kopler av innsugsslangen fra sjøvannspumpen og kopler på en slange som går opp i en større kanne med ferdigblandet blanding. Starter og motoren suger kannen tom. Stopper den rett før den suger inn luft. Da kommer det frostvæske ut bak.

Men jeg har hørt at det er kommet en mer miljøvennlig frostvæske. Det går jo en del frostvæske ut i naturen hvert år pga Vinterkonservering, når man tenker på alle båtmotorer som konserveres hvert år...

• Create New...