VP44 Startet 23.September.2020 Link til dette innlegget Startet 23.September.2020 Hvordan er det å bruke Biltema blå frostveske til konservering av Volvo penta md2020 leste et sted at den ikke var bra til konservering. Stemmer det? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.September.2020 Link til dette innlegget Svart 23.September.2020 (redigert) Har ikke lest noe negativt om den. Jeg bruker Biltema blå frostvæske blandet 50/50 med vann. Jeg kopler av innsugsslangen fra sjøvannspumpen og kopler på en slange som går opp i en større kanne med ferdigblandet blanding. Starter og motoren suger kannen tom. Stopper den rett før den suger inn luft. Da kommer det frostvæske ut bak. (Jeg har en TMD40, men motor er jo motor.) Men jeg har hørt at det er kommet en mer miljøvennlig frostvæske. Det går jo en del frostvæske ut i naturen hvert år pga Vinterkonservering, når man tenker på alle båtmotorer som konserveres hvert år... Redigert 23.September.2020 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
jørn Svart 23.September.2020 Link til dette innlegget Svart 23.September.2020 Den har jeg brukt i alle år på mange forskjellige motorer. Blandet 50/50. Hva har du lest som ikke var bra? Regner med det er vinterkonservering av sjøvannkjøllingen det er snakk om. Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 23.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2020 Ja er til vinterkonservering. Fant en gammel artikkel sa noen om det. Men vet ikke om det stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 23.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2020 Har noen prøvd denne her?https://www.biltema.no/bilpleie/tilsetningsmidler/frostvaske/frostvaske-2000044332 Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.September.2020 Link til dette innlegget Svart 23.September.2020 Ikke om vinteren, men på sommeren. Må ikke forveksles med G48 grønn frostvæske fra Volvo Penta. Jeg fikk beskjed her på forumet at jeg ikke må blande dem, da de vil kunne reagere. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.