siggenx Startet 24.September.2020 Link til dette innlegget Startet 24.September.2020 Hei. Prøver her, da det er mye kunnskap om mangt her inne :) Har kjøpt en gammel askeladden 14 fot 2210 med vindskjerm. Kalesjen som fulgte med var veldig dårlig og skal byttes. Men det står ingen mal nummer på den. Mulig ikke original. Har forsøkt forskjellige produsenter som lager kalesjer men de kan ikke hjelpe. De går kun etter mal nummer. Litt dumt å bestille en kalesje og så passer den ikke. En del tusen tapt da. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 24.September.2020 Link til dette innlegget Svart 24.September.2020 Har du sjekket med Askeladden? De burde ha oversikt på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 24.September.2020 Link til dette innlegget Svart 24.September.2020 Jeg fikk kjøpt kalesje til min Rana 17 uten at jeg hadde malnummer, fra Hansen Protection (kjøpt gjennom Seilmaker Iversen i Bergen). Måtte ta noen bilder av båten og sende til dem, slik at de så hvordan knapper og bøyler var plassert. Da fant de frem til riktig mal. Sitér dette innlegget Link to post
siggenx Svart 24.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2020 Sendte bilder til Hansen Protection. De kunne ikke gjøre noe uten mal nr. Lite behjelpelige. Men fikk råd her om å kontakte askeladden direkte. De fikset det tvert. Selv om de samarbeider med Hansen Protection. Sparte 4 tusen på det også da de hadde ett liggendes. Så case closed :) Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 24.September.2020 Link til dette innlegget Svart 24.September.2020 Flott at det ordnet seg ? Sitér dette innlegget Link to post
Carlin Svart 9.April.2021 Link til dette innlegget Svart 9.April.2021 Case closed hadde vel vært om du hadde lagt ut mal nummeret her, så andre hadde funnet det om de googler og lurer på akkurat det samme som deg.... ? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Helt enig med deg her. Dette forumet er jo for båtfolk og mange får hjelp her. Så klart viktig å dele info som gagner alle. Jeg bytta nettopp kalesje og fikk tips her inne om at det unike malnummeret stod skrevet på baksiden av produsentmerket sydd fast på kalesjen. Og vipps... så var det bare å bestille og montere og til en kurant pris. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.