Noflow Svart 12.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2020 (redigert) TerjeFjern skrev for 10 timer siden: Jeg heller i den retningen ja Antar de løse skruene også blir polert Men fint blir det. Absolutt! Begynner heldigvis å se lyset i enden av tunnelen nå... Bræin Stårm skrev 51 minutter siden: For et FANTASTISK resultat du har fått til - dette er MEGABRA Ta deg en velforjent hvil nå (mao.: gå i dvale til våren kommer Det gjør jeg - akkurat som bjørnen ) (tror alle ihuga båteiere har en eller flere skruer løse - det er en del av gleden ved å ha båt , min kone sier jeg har fått meg en "garasje" ) Mange takk! Noen hvil blir det ikke heeelt enda... i dag ble dagen brukt på voksing og annet smådill. I morra blir det å montere inn igjen litt treverk i innredning som fikk seg en lett sliping, rens og sealer, samt å pakke den inn før man reiser på havet igjen onsdags morgen! Så får man heller bruke ukene på jobb til å hente seg inn igjen litt Rart med det, men etter fem år uten egen båt, så er det bare kos dette arbeidet! Redigert 12.Oktober.2020 av Kaftein (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 13.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2020 Kaftein skrev On 12.10.2020 at 22.25: Rart med det, men etter fem år uten egen båt, så er det bare kos dette arbeidet! Enig - rart med det, men etter 25 år uten egen båt............................................ Joda - kjenner meg igjen (vedlagte bilde er av X'en og meg på slutten av '80-tallet i min Fjord 24 Weekender - også en fantastisk båt. Solgte den i 1996 ) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Noflow Svart 20.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 (redigert) Har vært stille her enn stund, men det har ikke vært helt stopp likevel... Nye lanterner ble montert siden undertegnede klarte å miste det ene, nypolerte, dekselet på havet sist. Fant heldigvis noen som var bortimot like. Thrusteren har fått ny sink. Den eksisterende var det ikke mye igjen av - kun en skrue og litt støv Skuta har også fått hvit bunn. Gjør ufattelig mye med hvitt bunnstoff i mine øyne, selv om det krever litt mer vedlikehold, men det spiller ikke så stor rolle Skar ut en plate til å legge i rommet over thrusteren, så ble det plutselig et dugelig stuerom. Har vært lite flink til å dokumentere arbeidet som er gjort, men, har i det minste dokumentert et prosjekt! Den ene pilotstolen hadde knekt sitteplate. Oppdaga etter hvert at begge stolene var knekte... en del research resulterte i at valget var å kjøpe ny stol. Stolene var i produksjon enda, men med endret konstruksjon... ny stol kosta den nette sum av 9400kr/stk, så det var rimelig uaktuelt Møbelsnekker var heller ikke interessert i å ta på seg arbeidet, så da ble det til å prøve selv. Fikk tips på FB om å lage plater i bunn, så da tenkte jeg det var verdt et forsøk. Tok turen innom et lokalt verksted og fikk fatt i to 4mm alu plater fra en bunke med avkapp og satte i gang selv. Sier meg fornøyd med resultatet! Kosta meg rundt 100kr (inkludert alt) og litt tid, og de ble som nye Redigert 20.November.2020 av Kaftein (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 21.November.2020 Link til dette innlegget Svart 21.November.2020 Flott arbeid du gjør med båten,??nå kan du bare lene deg tilbake å se på alle som gnikker båt til våren?? Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 17.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2021 Hehe... har ikke stoppa helt opp likevel! Bordet i båten hadde sett sine bedre dager, så jeg fant ut at det måtte gjøres noe med. Kom frem til at plata var heltre mahogny, så da var det bare å fyre i gang pussemaskina og slipe til man ble grønn. La så totalt 7-8 lag med olje før det ble polert opp til slutt. Sier meg fornøyd med resultatet! Helt 100% speilblankt ble det ikke, men det løses nok fort med ei runde til med polering Utgangspunktet: sliping: Alt tas når man først er i gang: Resultat: Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 17.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2021 Etter høstens polering har det vært for kaldt for å fortsette, men jeg fikk en sjanse i helga som var til å ta opp igjen den tråden. Første polering i høst var med Meguiars One Step Compound og grønn Rupes pute. Dette gjorde jo susen på å få tatt det verste! Men, det var en del spor/poleringsstriper igjen i etterkant, spesielt på det blå. Gikk til innkjøp av oransje Wurth polish og oransje puter etter tips fra en kollega som driver med detailing og gikk i gang med runde to... Utover det skal også stereoanlegget oppgraderes. Her byttes 10 år gammel Boss CD spiller og høyttalere ut. Gikk til innkjøp av følgende: Fusion MS-RA 210 hovedenhet Hertz HCP4M forsterker 4 stk JL Audio M3 650X høyttalere Samt alt annet som hører med... Har vurdert å bygge om dashbord og rydde opp her i den forbindelse, så har allerede laga til ny plate og kjøpt inn sikringsholder, men det gjenstår å se hvor mye tid det blir til å gjøre det i år... Anyways, litt bilder! Av med presenninga for første gang på noen måneder 50/50. Hjelper godt på glansen med litt finere middel. Helt 100% speilblankt blir det nok aldri, er tross alt ingen proff. Blankt nok for meg Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 30.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2021 Siste nytt... Med nyoppussa bord, så tenkte jeg litt på hvordan man enkelt kan holde det pent fremover. Kom til å tenke på at Windy ofte har et trekk over bordet i sine båter... da ble turen tatt hjem til mor for et lynkurs i bruk av symaskin, også var det bare å sette i gang. Enkel og grei sak å ordne. Billig var det også Inspirason henta fra Finn.no: ... resultat Videre, så er det også ny stereo på plass i båten! Ny Fusion spiller, JL høyttalere og Hertz forsterker. Veldig fornøyd med lyden nå, vesentlig forskjell fra 10 år gammelt Boss anlegg Fusion sine spillere er en del mindre enn en vanlig 1-din spiller. Hadde i tillegg en fæl, hvit ramme rundt. Dette ble løst ved å skjære ut en aluplate og kle den med folie. Hadde egentlig tenkt å gjøre en større operasjon her, men syns det ble mye bedre enn tidligere uansett. Gammel spiller Nye spilleren Forsterker plassert i stuerom på STB side, under førerstol. Skrudde den fast i ei MDF plate som ble limt mot skott. Fant dette til å bli mest hensiktsmessige plassering... vanskelig å få de høyere opp og samtidig gjøre det estetisk pent. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 30.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2021 Fin tråd og mye bra arbeid her. Topp med sånn nesten ellevill båtglede. Stå på Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Noflow Svart 2.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 lurvetass skrev On 30.3.2021 at 20.31: Fin tråd og mye bra arbeid her. Topp med sånn nesten ellevill båtglede. Stå på Er nok litt over snittet interessert... En ny mnd på jobb var unnagjort tidligere den uka, og på torsdag var det endelig tid for sjøsetting! Været var helt fantastisk - værmeldingene likeså, og fruen kom da med forslaget om å ikke ta oss en liten overnattingstur... det endte opp med at vi har vært innom både Sæbø, Trandalen, Geiranger og Valldal. Helt nydelig start på sesongen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.