trouble Startet 26.September.2020 Link til dette innlegget Startet 26.September.2020 Jeg skjønner ingenting av dette, min Yamarin hadde vann opp til sittedørken med kortsluttet batteri og vann overalt. Er gummiklaffen på akterenden det svake punkt. Vurderer å bygge om med en returventil med kule som stenger saltvannet ute. Noen tips til utbedringer ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.September.2020 Link til dette innlegget Svart 26.September.2020 Sjøvann? Det har regnet mye i deler av landet i det siste..... Sitér dette innlegget Link to post
trouble Svart 26.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2020 Ja dette er sjøvann, batteriet ville aldri kortsluttet på denne måten hvis det var ferskvann. Regnvannet skal jo renne ut vi selvlensesystemet Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 26.September.2020 Link til dette innlegget Svart 26.September.2020 Smakt på vannet? Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Solseng Svart 26.September.2020 Link til dette innlegget Svart 26.September.2020 Bølger som har slått inn over hekken og funnet veien inn i dobbelbunnen via kabelgjennomføringene (til motoren)? Opplevde det selv for noen år siden. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 27.September.2020 Link til dette innlegget Svart 27.September.2020 Har en 4730 selv. Monterte en automatisk lensepumpe helt i bunnen. Hos jeg er det en lagringsluke i bunnen. Ligger med løv eller skit i selvlenseren fylles denne luka opp. Når den er full renner det ned i bunnen hos meg. Styrewire hullet ligger også ganske lavt, men det må stå veldig med bølget på for at det skal bli noe problem hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 28.September.2020 Link til dette innlegget Svart 28.September.2020 (redigert) Fjern gummiklaffen bakpå båten. Samt sørg for at røret inn i båten ikke er grodd igjen. Den gummiklaffen funker ikke. Selvlensing funker uten klaffen. SKar bare klaffen av med kniv. Redigert 28.September.2020 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 28.September.2020 Link til dette innlegget Svart 28.September.2020 Ellers er jo dekksluken idt i båten er hærk. Holder ikke tett. Lasterommet fylles, og så renner det over i dobbeltbunnen. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 28.September.2020 Link til dette innlegget Svart 28.September.2020 Men har du sjøvann baki under sittebenk og ikke i båten ellers? Sikker på at det er sjøvann? Høres rart ut i så fall. Det er jo regnvann som normalt er problemet..... Er det sjøvann så må du sjekke rørgjennomføring og koblinger nedi bak der. Høres nærmest umulig ut det uten at gjennomføringen lekker voldsomt.... Sitér dette innlegget Link to post
trouble Svart 28.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2020 Hele båten var full av vann, både i dobbeltskroget og 30 cm over dørk. Suzuki 50 er en motor som er i tyngste laget og båten ligger lavt i sjøen. Når det kommer regnvann som fyller stuerommet midt i båten så havner dørk under vannspeil og selvlensesystemet fyller båten med vann. Løsningen blir å sette inn en automatisk lensepumpe og eget batteri samt en solid tilbakeslagsventil i syrefast stål like før stengekranen Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 29.September.2020 Link til dette innlegget Svart 29.September.2020 fjern gummiflappen bakpå båten. Den stivner og slipper ikke vann ut. Byttet flappen på min båt og det funker ikke. Fjernet den og alt ok. I tillegg kan du sette på ny pakning på gummiluken i gulvet. Passende baklukepakning fra en bilhugger. I tillegg kan du stive av lokket. Monter et T-jern på innsiden av lokket (Må fjerne det som er der orginalt. Det er ikke stivt nok). ALternativt limer du hele luken igjen permanent med Tec7. Bruker aldri det sturerommet. Når stuerommet er fullt, renner det over innvendig i dobbeltbunn. Når den er full fylles rommet bak.... Men da skal det regne vanvittig.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.