Jump to content

Edit History

Roger jo

Roger jo

Olevine skrev 1 time siden:

Det er vel motsatt inntil varmtvannet er blitt varmt,

Her har du helt rett til vannet blir varmt 90° hos meg.

Olevine skrev 1 time siden:

Varmtvannet i sløyfen fra motoren blir bare ikke kjølt ned, den får ikke tilført varme

Ja og Nei.

Vannet i sløyfen tilbake til ekspansjonstanken har den temp som vannet  berederen , det er den vannmengden som kjøleren ikke greier å kjøle ned når vannet er 90° og jeg  øker til 2300 omd  så stiger tempen til 92°  og jeg stenger til berederen.

Derfor sier jeg litt enkelt at berederen tilfører varme  til ekspansjonstanken ,  den mengden blir borte når jeg stenger vannet i sløyfa og temperaturen  synker  til 9. kjøleren greier nå jobben, 

Roger jo

Roger jo

Olevine skrev 45 minutter siden:

Det er vel motsatt inntil varmtvannet er blitt varmt,

Her har du helt rett til vannet blir varmt 90° hos meg.

Olevine skrev 45 minutter siden:

Varmtvannet i sløyfen fra motoren blir bare ikke kjølt ned, den får ikke tilført varme

Ja og Nei.

Vannet i sløyfen tilbake til ekspansjonstanken har den temp som vannet  berederen , det er den vannmengden som kjøleren ikke greier å kjøle ned når vanner er 90° og jeg  øker til 2300 omd  så stiger tempen til 92°  og jeg stenger til berederen.

Derfor sier jeg litt enkelt at berederen tilfører varme  til ekspansjonstanken ,  den mengden blir borte når jeg stenger vannet i sløyfa og temperaturen  synker  til 9. kjøleren greier nå jobben, 

• Create New...