Jump to content

Ta 6,2l gm med 290 drev ut av båt

turøy

Recommended Posts

Normalt så skal det fint gå å ta ut motoren ved kåpa men kommer an på motorrommet ditt slik som @pipe nevner. Er det så trangt at du ikke får flyttet den ca 20cm fremover så spøker det litt. Gjorde denne jobben for en kort stund siden på en Draco 24 Styling og det ble benyttet en travers for å få motoren ca 20 cm frem før løft. Enkel og grei jobb om du har litt plass i motorrommet. Dette var en sb så noe lettere enn bb men prisippet er likt. La kåpa stå på motoren. Lettere å bytte den over på land.

Kan nok være mulig, men hvor mye du sparer på dette kontra å ta av drevet er jeg usikker på. Kommer nok mye ann på hvor god plass du har i maskinrom osv.

Vil uansett anbefalle å ha en jekk på ett av løftepunktene, slik at du kan justere vinkelen på motoren mens den henger i krana.

Ser for meg en del knot å få entra motor på splinsen inn på drevet når det skal sammen, kan være knotete nok å entre drevet på motoren ute mange ganger, med båten på land.

Redigert av volvo_penta_ (see edit history)

Du får vel motor ut uten å ta av drevet, men ikke inn igjen?

Den splinen som henger på drevet skal inn i akslingen fra motor og det tror jeg ikke du får til :-)   plukke av drevet tar 15-20 min, 20-40min på igjen.

red: så at Hr @volvo_penta_ nevnte det samme

mvh Windy37GM

Redigert av Windy37GM (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...