kolltveit Startet 28.September.2020 Link til dette innlegget Startet 28.September.2020 Hei, Jeg har en mercury 150 efi 2014 mod, gått ca 300t. Jeg syns den er noe brutal når den settes i gir. Båre forover og akterover. Har tidligere hatt samme motorstørrelse i Yamaha og Suzuki, disse hadde en mykere giroverføring. Mercuryen går mye hardere i gir, godt dunk kjennes og høres. Dette gjør meg litt bekymret. Noen erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.September.2020 Link til dette innlegget Svart 28.September.2020 Mercury er vel kjent for å ha et høyt "brutalt klunk"" når motoren settes i gir, i alle fall på noe tidligere modeller. Har hatt flere Mercury motorer, og følte alltid at det kom et brutalt dunk når jeg satte motoren i gir, kontra det å høre andre motormerker. Har i dag en Honda, og den føles nesten lydløs når den settes i gir, sammenlignet med Mercuryen. Så dine bekymringer er nok grunnløse. Bare ta en tur i båthavna og lytt litt på de forskjellige motorer, så hører du forskjellen. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 29.September.2020 Link til dette innlegget Svart 29.September.2020 Sjekk om det er slark i propellakslingen, inn og ut, det var det på min. Verado 150 uten slark i propellakslingen var mye mykere i giringen, begge med stålpropell. Med alu propell forsvant lyden på min..... Sitér dette innlegget Link to post
69optimist Svart 30.September.2020 Link til dette innlegget Svart 30.September.2020 Sjekk at ikke tomgangsturtall er riktig, evt om det tar litt tid før turtall faller til ro ved manøvrering. Har ingen erfaring med 150hk men min 60efi har denne tendensen. Trottlehuset har problemer med å lukke helt. Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 Søk deg opp på Merc FloTorq hub så ser du at det kan være løsningen. https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEA_enNO861NO862&sxsrf=ALeKk03qgFtu8iMWN10Vomwc9MZjQCMNFw%3A1601543751870&ei=R551X_fLNOynrgTlibAQ&q=mercury+flow+torque+hub&oq=mercury+flow+&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgBMgUIABDLATIFCAAQywEyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yCAgAEBYQChAeMgYIABAWEB4yCAgAEBYQChAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjoECAAQRzoECCMQJzoECAAQQzoFCAAQsQM6CAguELEDEIMBOggIABCxAxCDAToHCAAQsQMQQzoHCC4QQxCTAjoCCAA6AgguOgcIIxCxAhAnOgcIABAKEMsBOgQILhBDOgQIABAKUNfvBVjAtgZgltAGaAlwBXgAgAHVAogBjBaSAQgxMS41LjIuMpgBAKABAaoBB2d3cy13aXrIAQjAAQE&sclient=psy-ab Sitér dette innlegget Link to post
kolltveit Svart 1.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 Takk for svar og forslag👍 stemmer det som LM605 sier. Var hos en Mercury forhandler der en mekaniker hørte på gir og det var vist helt normalt at disse var litt voldsom i gir. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.