Bitteliten
Om jeg bare skulle hatt seil til "coastal cruising" så hadde jeg nok valgt laminatseil. Støpte seil er jeg usikker på om er verdt merprisen.
Jo fler seilmakere jeg pratet med jo mindre trodde jeg på det de fortalte at de kunne - men jeg skulle ha litt utenfor standard seil til langtur, noe kanskje ikke så mange av de kan.
Vi endte med å kjøpe seil fra Albatross segel i Göteborg. Kan hende deres seilguide kan gi deg noen gode tips
http://www.albatrossegel.se/wp-content/uploads/2020/09/Segelguide-Digital_MR-2021.pdf
Bengt som eier Albatross er selv konkurranseseiler, og han har mange gode anbefalinger i flere seilmiljøer. Han kommer ombord og måler riggen, diskuterer dukvalg og seildesign i detalj. Han er åpen om fordeler og ulemper. Noe jeg satt stor pris på da jeg skulle velge. Vi endte opp med C3 seil, duken er DYS fra Dimension Polyant
Mine gamle seil fra 2005 lever nå videre på en annen Regina af Vindö 43. De har vært inne til en skikkelig vask. service og bytte av UV duk. Klart at de mister litt av formen - men de var helt OK og ny eier er fornøyd med de . Hvor mye bedre nye seil er merker man jo ikke før man har nye seil - da merker man at båten