Mr_Stian Startet 30.September.2020 Link til dette innlegget Startet 30.September.2020 Hei. Synes jeg har noe lavt oljetrykk på min KAD44. I følge manual så skal jeg ha 4.1bar på marsj turtall. Jeg har ca 3.7bar. På tomgang så har jeg rett under 2 bar, så det er ikke veldig galt. Men har eksternt manuelt manometer som jeg vil montere på for å utelukke elektriske problemer før jeg gjør noe mer. Men lurer litt på hvor jeg skal montere manometeret. På KAD44 så er det egen føler for trykkbryter og egen til oljetrykk. Kan ikke se noen ledige porter på oljefilteret. Finnes det noen ledige plasser å koble seg på? Eller må jeg gå via oljetrykksgiveren? Hvilke gjenger har i så fall denne? Hvis trykket skulle vise seg å være korrekt hva bør jeg sjekke videre? Har nettopp byttet olje og filter uten at det gav noe bedre resultat. 15W40 mineral olje. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 7.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2020 Som en liten oppfølger på eget spørsmål så er altså gjengene på oljetrykksmåler på KAD44 (og alle andre KAD modellene) 1/8" NPT gjenger. Fikk satt på måler som målte 4,8 bar på ca 1200rpm med så varm motor jeg fikk ved å kun kjøre den i fri. Den lå vel på ca 70 grader. Hadde ikke T-stykke så fikk ikke sjekket begge samtidig, men når jeg monterte på original sensor så viste instrumentet noe under 4 bar. Tipper ca 3.8 bar sånn som jeg har sett tidligere. Så enten giver, instrument eller kabling har noe feil. Holder en knapp på giver. Har bestilt inn t-stykke sånn at jeg får kjørt både instrument å klokke samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 7.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2020 Du kan sjekke giveren mot kurvene i servicemanualen som ligger i dokumentarkivet her. Ellers høres jo oljetrykket bra ut :) Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 7.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2020 Hmm... Fant ikke noe graf jeg. Har du ett utsnitt av dette? Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Fant ikke grafen selv nå, men på side 13 i 'elektrosystem' delen av servicemanualen postet av Ingar, finner du måleverdiene for std. og dobbelvarianten('flybridge') 0-10 bar oljetrykksgiveren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.