Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Bergsholmen skrev for 9 timer siden:

Min motor er 2008 mod, så altså ein Rekke 6 på 2,6L og gearratio på 1,85:1.

Derfor ein 200hk som er lik opp til 275😉

(Årstallet i signaturen er når eg kjøpte båten).

Med Enertia 17p så fikk eg ca.41-42knop på ca. 6200omd. Så rundt 11% slipp etter hva eg har funnet ut..

Supert.:thumbsup: Da tror jeg det kunne være en grei propell til trådstarters båt med den farten han får nå. Burde være en oppgradering fra LaserII på såpass stor båt. Nå mangler riktignok trådstarter en rundt 5 knop i forhold til hva denne båten har oppnådd i test/hva man kan forvente med ren bunn/lett båt/greie forhold. Hvis disse kommer tilbake, må man kanskje opp i pitch?

Solseng

Solseng

Bergsholmen skrev for 9 timer siden:

Min motor er 2008 mod, så altså ein Rekke 6 på 2,6L og gearratio på 1,85:1.

Derfor ein 200hk som er lik opp til 275😉

(Årstallet i signaturen er når eg kjøpte båten).

Med Enertia 17p så fikk eg ca.41-42knop på ca. 6200omd. Så rundt 11% slipp etter hva eg har funnet ut..

Supert.:thumbsup: Da tror jeg det kunne være en grei propell til trådstarters båt med den farten han får nå. Burde være en oppgradering fra LaserII på såpass stor båt. Nå mangler riktignok trådstarter en rundt 5 knop i forhold til hva denne båten har oppnådd i test/hva man kan forvente med ren bunn/lett båt/greie forhold. Der tror jeg det er andre ting enn bare propell som spiller inn. En kjent sak er utfall av en sylinder - lurer på om det er coilfeil som er en gjenganger? Man merker ikke noe på lyd/vibrasjon, men toppeffekten uteblir. Ville tatt motoren inn til service før noe annet. Skulle det vise seg at det er mer kraft å hente, så må man muligens opp i pitch.

• Create New...