Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Ja, noe er galt med denne komboen. Når trådstarter sier at den bruker 90L/t på WOT, så er det det en Verado L6/225 skal bruke på WOT. Dermed kan vi kanskje gå ut fra at kreftene er der.

Samtidig er nok ikke LaserII optimal nei. Sannsynligvis 19" og over 20% slip@WOT - og mye høyere@4000rpm.

Men nå er trådstarter nokså taus i egen tråd. Her er det bare å skifte propell. Desverre er ytelsen nå såpass off, at man bare må prøve å få en bedre baseline. Dermed bør man ikke tenke for mye på "optimal" propell, men heller en grei propell som fungerer sånn noenlunde bra på båt/kombo bare for å få en indikasjon på hva som skjer/hvilket potensiale som ligger i båt/motor-kombo.

Mitt råd er å få tak i en brukt-propell, og da passer Bergsholmens Enertia 17" helt utmerket. Ikke noe å tenke på. Bare å få tak i den. Så får vi heller ta en ny runde etterpå hvis det fortsatt skulle være noe mer å begjære...:giggle: Klarer du å spinne den til 6400rpm, kan vi begynne å snakke 17" ECO, Rev-4 eller Mirage+, men ikke før i mitt hode.

Solseng

Solseng

Ja, noe er galt med denne komboen. Når trådstarter sier at den bruker 90L/t på WOT, så er det det en Verado L6/225 skal bruke på WOT. Dermed kan vi kanskje gå ut fra at kreftene er der.

Samtidig er nok ikke LaserII optimal nei. Sannsynligvis 19" og over 20% slip@WOT - og mye høyere@4000rpm.

Men nå er trådstarter nokså taus i egen tråd. Her er det bare å skifte propell. Desverre er ytelsen nå såpass off, at man bare må prøve å få en bedre baseline. Dermed bør man ikke tenke for mye på "optimal" propell, men heller en grei propell som fungerer sånn noenlunde bra på båt/kombo bare for å få en indikasjon på hva som skjer/hvilket potensiale som ligger i båt/motor-kombo.

Mitt råd er å få tak i en brukt-propell, og da passer Bergsholmens Enertia 17" helt utmerket. Ikke noe å tenke på. Bare å få tak i den. Så får vi heller ta en ny runde etterpå hvis det fortsatt skulle være noe mer å begjære...:giggle:

• Create New...