Jump to content

Tung styring/ratt selv om nippel har fått fett

Sjøfalk

Recommended Posts

Takk for gode innspill. Jeg har nok litt manglende kunnskap om hva alle nipler egentlig smøret. Da en fortalte meg at nippelen på utsiden av styrestaget kun smurte tilten på motoren og ikke styrestaget så ble jeg litt overrasket. Vel for å si det slik: Jeg har en veldig velsmurt tilt på 90 HKen! Det hjalp veldig å gjøre rent staget (tørt og gammelt fett - se bilde) og smøre opp med fett på nytt. Har ikke skrudd noe fra hverandre men rengjort, smurt med fett og svingt fra side til side ca 20 ganger. Så får vi se hvor lenge det varer. En som driver en marina sa det nesten alltid var staget på motoren som var problemet, sjeldent styresnekke eller wire. Han anbefalte å løsne festene på siden, rengjøre og smøre opp.  Han kjente ikke til motorer med standard nippel for å smøre styrestaget. 

C1284DC4-B8EF-48A1-ADF8-7D4B290A5BDE.jpeg

96BDBF8B-EB97-43C7-9FBE-E798204D2C49.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...