hapetra Startet 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2020 Tenker å kjøpe en av disse alu rib båtene. Enten Gala lite 270 eller Highfield 290 Ul. Er det noen her på forumet som kan dele litt av sin erfaring med noen av disse? Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 Har en Highfield 265 UL som jeg har hatt i en sesong. Veldig godt fornøyd med den, og kvaliteten virker veldig bra. Men skroget er relativt tungdrevet, så selv om båten er lettere enn forrige uten aluminiumsbunn, så får jeg ikke denne opp i plan med en voksen og et barn med 6 hk, mens jeg fikk forrige i plan med 4 hk. Men den går som en kule med en om bord Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
hapetra Svart 1.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 (redigert) Takk for svar. Blir i tilfelle en 290 med 8 hk totakt. Håper det kan få to voksne i plan? Redigert 1.Oktober.2020 av hapetra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 (redigert) Hei. Har en Gala 270 med 6 Hester Suzuki som jeg har hatt 2 sesonger. Utrolig fornøyd med denne. Lett drevet skrog med integrerte trimflaps. Den planer lett med 1 voksen(90 kg) og klarer da 15 knop. Går også geit i plan med 1 voksen og en 11 åring og da rundt 12 knop. Vurderer salg av denne til fordel for Gala 330. Redigert 1.Oktober.2020 av Prolimit (see edit history) Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
hapetra Svart 1.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 Hei! Høres bra ut. Er det en 6 hk 4-takt? Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 Ja. 2019 modell Suzuki 4 takt Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Fortego Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Har hørt at to sylindret totakt på 6-8 hester greit får den opp i plan. To sylindre skal vistnok gi et bedre dreiemoment som gjør at motoren har krefter til å få båten i plan med to stykker ombord. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
hapetra Svart 2.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Ja, butikkselger sier at det bør gå greit med en 8 hk 2-takter for å få begge disse båtene opp i plan. Etter en del fram og tilbake endte det med at vi bestilte en Gala 270. Gikk mest på pris og leveringstidspunkt og at den passer best til til bredden på båten den skal henge bakpå. Takk for bidrag med erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Får Highfield Classic 310, dobbel bunn m/ekstra rom foran, opp i plan med to voksne og hund med Yamaha 8hk to-takt. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlannø Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Hei båtfolk! Skal kjøpe ny lettbåt - og det ser ut til å bli Gala 270 Lite ev. Gala 270 Double Deck. Har mest lyst på sistnevnte, bl.a. pga flatt gulv og baug med plass til bensintank - men er usikker på hvor lett de går i plan? Har selv en 6hk firetakter, og vil helst ikke ha større pga barn er også brukere... Ser at Prolimit skriver den går greit i plan med 1 voksen og 1 barn. Er det 120-130 kg som er grensa da? Og er det Lite eller Double Deck? Trådstarter gikk for Gala 270. Kan jeg spørre om du kjøpte Lite eller Double Deck - og hvilke erfaringer har du med båten? Har valget mellom sort og hvit farge - Heller mot hvit - men mulig litt upraktisk? Erfaringer med fargevalg noen av dere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.