Jump to content

Erfaring med Gala og Highfield aluminiums rib

hapetra

Recommended Posts

Har en Highfield 265 UL som jeg har hatt i en sesong. Veldig godt fornøyd med den, og kvaliteten virker veldig bra. Men skroget er relativt tungdrevet, så selv om båten er lettere enn forrige uten aluminiumsbunn, så får jeg ikke denne opp i plan med en voksen og et barn med 6 hk, mens jeg fikk forrige i plan med 4 hk. Men den går som en kule med en om bord :smiley:

Hei. Har en Gala 270 med 6 Hester Suzuki som jeg har hatt 2 sesonger. Utrolig fornøyd med denne. Lett drevet skrog med integrerte trimflaps. Den planer lett med 1 voksen(90 kg) og klarer da 15 knop. Går også geit i plan med 1 voksen og en 11 åring og da rundt 12 knop. Vurderer salg av denne til fordel for Gala 330. 

Redigert av Prolimit (see edit history)

Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300

• 5 måneder senere...

Hei båtfolk! Skal kjøpe ny lettbåt - og det ser ut til å bli Gala 270 Lite ev. Gala 270 Double Deck. Har mest lyst på sistnevnte, bl.a. pga flatt gulv og baug med plass til bensintank -  men er usikker på hvor lett de går i plan? Har selv en 6hk firetakter, og vil helst ikke ha større pga barn er også brukere...

Ser at Prolimit skriver den går greit i plan med 1 voksen og 1 barn. Er det 120-130 kg som er grensa da? Og er det Lite eller Double Deck?

Trådstarter gikk for Gala 270. Kan jeg spørre om du kjøpte Lite eller Double Deck - og hvilke erfaringer har du med båten?  

Har valget mellom sort og hvit farge - Heller mot hvit - men mulig litt upraktisk? Erfaringer med fargevalg noen av dere?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...