Brukbart Startet 1.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 1.Oktober.2020 (redigert) Hei! Vurderer å dra til gjestehavna til Skjæløy Slipp. Men på det kartet jeg har så ser det temmelig grunt ut. Jeg stikker 2m, og det ser ut som om dybden der varierer fra 3,5 til 1m. Redigert 1.Oktober.2020 av Brukbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 1.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2020 (redigert) Gjestebrygga er vel den ytterste. I kartet mitt er det merket 7 m der. Redigert 1.Oktober.2020 av Tore B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 1.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2020 Ikke noe problem. Ligger mange store seilbåter på de 2-3 ytterste bryggene. Sitér dette innlegget Link to post
Brukbart Svart 1.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2020 Hjertelig takk for svar begge to! Tore B: Bedre bilde der enn det jeg har på OpenCPN. Hva slags kartprogram er det der hentet fra? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2020 De hevder de kan ta Hulda på land, stikker 2,2 meter. Kartet er vel fra gule sider? Sitér dette innlegget Link to post
Brukbart Svart 1.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2020 Hmm... Prøvde både med Gule Sider på Sjøen med Android App og med browser (https://pasjoen.gulesider.no). Får ikke like detaljert bilde der. Blir det bedre om man abonnerer? Ser ut som om Kartverket er brukt av både Gule Sider og de karta jeg har kjøpt til OpenCPN. Kartene ligner veldig. Uansett så er de begge noe dårligere på informasjon enn kartet som Tore B la ut? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 1.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2020 om du legger deg på de ytterste/sydligste 4 bryggene er det dypere enn 2,5 meter så lange man ikke går helt inn mot land Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Tore B Svart 1.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2020 Brukbart skrev 1 time siden: Hjertelig takk for svar begge to! Tore B: Bedre bilde der enn det jeg har på OpenCPN. Hva slags kartprogram er det der hentet fra? Navionics. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2020 Tore B skrev 12 minutter siden: Navionics. Huff da, skivebom. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2020 (redigert) Kart fra Juli pos. 59° 16.3057' N 010° 44.3471' E i begge. Ser ikke ut som at kartverket ikke har hvert her. Ser ut som det ligger en del seilbåter der, uten at det sier noe om hvor dypt de stikker. Redigert 2.Oktober.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 2.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2020 Jeg fysisk vært der, og det ligger mange seilbåter der. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 2.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2020 Ingen problem å legge til på gjestebrygga for større båter. Har plass på samme brygge, bare innsiden. Det har vært både store seilbåter og motorbåter der i hvertfall 60 fot. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Brukbart Svart 2.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2020 Ja, flott anlegg å ligge ved. En haug med seilbåter på fleire av bryggene innover. Blei jo skremt av kartet, men det var det ingen grunn til. Trivelig plass, og en utrolig trivelig kar som dreiv stedet også. Har ikke hatt båt på en god del år, så å rote rundt etter brygger som tar seilbåter frista lite. Kom på plass etter noe merkverdig rot og kløning. Men mann, båt og brygge er alle inntakte, så da er jo det meste bra. Men, ingen tvil: Det er mye trening med å legge til kais jeg har foran meg ja! Takk til alle som bidro! Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 2.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2020 Kan bekrefte at Skjæløy er en "storbåthavn". Mange store seilbåter der. Stikker selv 1,85 og har aldri opplevd å se bunn der. Uproblematisk inn til dieselbrygga, der er det merket med dybde på kaia. Men holder meg inntil bryggene når jeg seiler inn. En av mine favoritthavner når jeg er på transportetapper fra indre Oslofjord til Sverige eller andre veien. Finfint sted å komme til i mørket mens unger og kone sover under dekk. Alltid plass og rent og ryddig. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2020 For å være litt brysom på Lørdagskvelden er det fartøy som har et dypgående, og havner har dybde 😄 Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
kjeros Svart 4.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2020 Nå har du kanskje vært på Skjæløy i løpet av helgen, men ytterst på gjestebrygga er dybden 5,4m. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.