Jump to content

For stor smørenippel for fettpressen?

Bigdrago

Recommended Posts

Hei.

Mercruiser 1.7 med alpha one gen 2.

Kjøpte en fettpresse fra biltema https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/smoreverktoy/fettpresse-enhands-2000022145

Prøver å presse på nippelen på smørenippel som vist under men det går ikke. Jeg trykker den på men den sitter fortsatt løst, trykker inn grease og det kommer ut på sidene av smørenippelen. Noen tips?

20201002_120055.jpg

Fantino skrev 1 time siden:

Må være en fenomenal stålkvalitet på det i så fall, siden det er så blankt og fint og har holdt seg i den tilstanden på lageret til Biltema gjennom to verdenskriger slik at den heldige trådtarteren fikk kjøpt det nylig - som han skrev i første postingen..

Nå snakker vel du om smørenippelen på det nederste bildet. Den er blank og fin.

Jeg snakker om munnstykket på fettpressa på det øverste bildet, og det er denne fettpressa TS har kjøpt nylig - som han skrev i den første postingen.

Redigert av Jannmar (see edit history)

For meg ser det fremdeles ut som munnstykket på fettpressa til TS er deformert/ødelagt.

Det gjelder de fire "platene" som skal gripe om smørenippelen. Den som jeg har markert med pil på bildet ser ut til å stå for langt ut til siden.

Jeg har selv hatt og brukt fettpresse fra Biltema noen år, og det har fungert greit.

Mulig det ikke er samme munnstykke/fabrikat på de nå som da jeg kjøpte min.

Legger også til sammenligning ved et bilde av munnstykket på min Biltemapresse.

Min presse.

Fettpresse. Munnstykke..JPG

@Bidrago sin presse.

Fettpresse. Munnstykke 2..JPG

Redigert av Jannmar (see edit history)

Jeg prøvde fettpressen fra Biltema først. Samme problem som trådstarter. Måtte stadig rense åpningen og/eller holde med en hånd og pumpe med den andre. Bare plunder og gris på begge hender og mange andre steder.

Kjøpt derfor en annen fettpresse hos Tess, med utskiftbart stivt eller fleksibelt munnstykke.  Det var verdt pengene.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...