Bigdrago Startet 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2020 Hei. Mercruiser 1.7 med alpha one gen 2. Kjøpte en fettpresse fra biltema https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/smoreverktoy/fettpresse-enhands-2000022145 Prøver å presse på nippelen på smørenippel som vist under men det går ikke. Jeg trykker den på men den sitter fortsatt løst, trykker inn grease og det kommer ut på sidene av smørenippelen. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Får du tatt bilde av selve nippelen og munnstykket på fettpressa? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Du må holde munnstykket helt rett på nippelen, ellers vil det lekke ut på siden. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Sjekk også at ikke kula i nippelen har satt seg. Skal kunne presses inn litt for å åpne. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bigdrago Svart 2.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Ok. Så den skal ikke låse seg fast altså? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Jo. Men du må holde den beint, og kan med fordel presse den litt mot nippelen når du pumper. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Slangemannen Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Den skal låse litt, men du må holde den på plass selv også. Det finnes munnstykke som låser så du slipper å holde det på plass. Koster en del men sparer deg for mange banneord. ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 .. og mye gris/grease Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jannmar Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Er det fettpressemunnstykket du viser på bildet nytt? Det ser jo ut som det har vært gjennom både første og andre verdenskrig. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Må være en fenomenal stålkvalitet på det i så fall, siden det er så blankt og fint og har holdt seg i den tilstanden på lageret til Biltema gjennom to verdenskriger slik at den heldige trådtarteren fikk kjøpt det nylig - som han skrev i første postingen.. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 (redigert) Fantino skrev 1 time siden: Må være en fenomenal stålkvalitet på det i så fall, siden det er så blankt og fint og har holdt seg i den tilstanden på lageret til Biltema gjennom to verdenskriger slik at den heldige trådtarteren fikk kjøpt det nylig - som han skrev i første postingen.. Nå snakker vel du om smørenippelen på det nederste bildet. Den er blank og fin. Jeg snakker om munnstykket på fettpressa på det øverste bildet, og det er denne fettpressa TS har kjøpt nylig - som han skrev i den første postingen. Redigert 2.Oktober.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Du skal trykke fettpressen så hardt nedpå at munnstykket klikker inn på nippelen. Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 2.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Jannmar skrev for 3 timer siden: Er det fettpressemunnstykket du viser på bildet nytt? Det ser jo ut som det har vært gjennom både første og andre verdenskrig. Helt nytt fra biltema :) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Bigdrago skrev 3 minutter siden: Helt nytt fra biltema :) Den er grei. Da skal det funke slik som @Hulda sier. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 2.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2020 Har hatt problemer selv med denne. Måtte virkelig jobbe for å få den på nippelen og den gikk da ikke av igjen. Mistenker at toleransene ikke er helt i hundre på disse Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 TerjeFjern skrev for 10 timer siden: Måtte virkelig jobbe for å få den på nippelen og den gikk da ikke av igjen Opplever det samme med fettpresse fra biltema. Største problemet er for meb å få den av igjen. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Hulda Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Må bruke litt muskler. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 (redigert) For meg ser det fremdeles ut som munnstykket på fettpressa til TS er deformert/ødelagt. Det gjelder de fire "platene" som skal gripe om smørenippelen. Den som jeg har markert med pil på bildet ser ut til å stå for langt ut til siden. Jeg har selv hatt og brukt fettpresse fra Biltema noen år, og det har fungert greit. Mulig det ikke er samme munnstykke/fabrikat på de nå som da jeg kjøpte min. Legger også til sammenligning ved et bilde av munnstykket på min Biltemapresse. Min presse. @Bidrago sin presse. Redigert 3.Oktober.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Kjøper den. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Da er vel løsningen på problemet å kjøpe nytt munnstykke. Koster ikke mange kronene hos proff forhandler. (F.eks Tess.) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Det ser likt ut munnstykket på mi biltemapresse som trådstarter si. Mi fungerer hvertfall helt perfekt, men må holde den sentrert til trykket er pumpet opp. Litt hard å få på når den er helt ny, men får den enkelt av igjen ved å vri munnstykket av sideveis. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Kan du skru munnstykke inn så klørne kommer ut? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bigdrago Svart 3.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Det går ikke å vri på noe. Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Jeg prøvde fettpressen fra Biltema først. Samme problem som trådstarter. Måtte stadig rense åpningen og/eller holde med en hånd og pumpe med den andre. Bare plunder og gris på begge hender og mange andre steder. Kjøpt derfor en annen fettpresse hos Tess, med utskiftbart stivt eller fleksibelt munnstykke. Det var verdt pengene. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
TerjeFjern Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Hulda skrev for 9 timer siden: Må bruke litt muskler. Gjorde det og nippelen på bilhengeren min ble revet ut og satt fortsatt fast når jeg kastet fettpressa i søpla. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.