Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Her er et par bilder av hekken min fra i sommer, da jeg byttet anoder. Vel, iallfall hekken til Mad Max... :giggle: Problemet mitt er at motoren står så lavt at den blir full av groe nederst på udnervannnshuset og på propellen, for jeg kan ikke tilte den langt nok opp før styresylinderen går i motorbrønnen. Men jeg ser også at det er spor av bolter et hakk lenger ned. Jeg snakket med forrige eier, og de hadde senket den for å se om det hadde noe å si for kjøreegenskaper og bensinforbruk, men merket ingen forskjell, og så hevet de den bare aldri igjen. Motoren går på riktig turtall på full fart, og den klarer å drive slagskipet i 32 knop, så der har jeg ikke noe å klage på. Jeg skal ha opp båten neste helg for å få byttet olje, oljefilter, vannfilter, lensepumpe og plugger, og da tenkte jeg å gjøre denne jobben samtidig. Problemet er at nærmeste plass jeg kan få gjort det, er hos broderen, og det er en 15 minutters kjøretur på en grusom vei. Der ute må vi til med traktoren hans og jekkestropper (hvis jeg ikke tar feil, så er det to løftepunkter på blokka på DF 140). Så kan jeg bare bruke garasjejekken under bunnen av undervannshuset, eller er det for hard påkjenning for det? Hvis jeg ikke tar helt feil, er det ovalt hull nederst, så jeg tar ikke løs boltene både oppe og nede samtidig.

 

Og hvis det blir for lite med ett hakk, er det noe problem for båten eller motoren at jeg hever den to hakk? Eller tåler båten motoren like godt på et høyere hakk? Den er godkjent for 200 hk, så jeg er jo veldig godt innenfor marginen. Og nå er den faktisk så lavt nede at jeg ikke kan se "tissestrålen"/kontrollstrålen uten å tilte motoren ekstra opp. Det er jo tre hakk under der den står nå, men det blir vel for mye å kjøre den helt opp. Jeg har tenkt å bytte til firebladers propell etter hvert, hvis det har noe å si.

111202592_576459093257363_7479777393759621912_n.jpg

110314318_907364453073257_3242946072363371636_n.jpg

Mastiff

Mastiff

Her er et par bilder av hekken min fra i sommer, da jeg byttet anoder. Vel, iallfall hekken til Mad Max... :giggle: Problemet mitt er at motoren står så lavt at den blir full av groe nederst på udnervannnshuset og på propellen, for jeg kan ikke tilte den langt nok opp før styresylinderen går i motorbrønnen. Men jeg ser også at det er spor av bolter et hakk lenger ned. Jeg snakket med forrige eier, og de hadde senket den for å se om det hadde noe å si for kjøreegenskaper og bensinforbruk, men merket ingen forskjell, og så hevet de den bare aldri igjen. Motoren går på riktig turtall på full fart, og den klarer å drive slagskipet i 32 knop, så der har jeg ikke noe å klage på. Jeg skal ha opp båten neste helg for å få byttet olje, oljefilter, vannfilter, lensepumpe og plugger, og da tenkte jeg å gjøre denne jobben samtidig. Problemet er at nærmeste plass jeg kan få gjort det, er hos broderen, og det er en 15 minutters kjøretur på en grusom vei. Der ute må vi til med traktoren hans og jekkestropper (hvis jeg ikke tar feil, så er det to løftepunkter på blokka på DF 140). Så kan jeg bare bruke garasjejekken under bunnen av undervannshuset, eller er det for hard påkjenning for det? Hvis jeg ikke tar helt feil, er det ovalt hull nederst, så jeg tar ikke løs boltene både oppe og nede samtidig.

 

Og hvis det blir for lite med ett hakk, er det noe problem for båten eller motoren at jeg hever den to hakk? Eller tåler båten motoren like godt på et høyere hakk? Den er godkjent for 200 hk, så jeg er jo veldig godt innenfor marginen. Og nå er den faktisk så lavt nede at jeg ikke kan se "tissestrålen"/kontrollstrålen uten å tilte motoren ekstra opp. Jeg har tenkt å bytte til firebladers propell etter hvert, hvis det har noe å si.

111202592_576459093257363_7479777393759621912_n.jpg

110314318_907364453073257_3242946072363371636_n.jpg



×
×
  • Create New...