DeepFu Startet 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2020 Har en Buster M med 30hk Tohatsu på. Motoren har nå gått 50 timer. Alene eller 2 i båten gjør den 22 knop, men spesielt hvis jeg er alene går turtallsalarmen nesten med en gang. Ifølge turtelleren skjer det på ca 6250 rpm. Kan det være en ide å bytte propell for å få ned turtallet litt, og kanskje til og med øke toppfarten noen knop? Det virker jo som det er krefter nok. Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Du har nok for liten propell med 1 person, kjører du mest aleine bør du bytte til større , men da sliter du igjen hvis du har flere om bord. Det er er avregning du bør gjøre. Jeg hadde 2 propeller til min gamle skjærgårdsjeep, tar bare et øyeblikk å bytte. Sitér dette innlegget Link to post
DeepFu Svart 3.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Er sjelden (aldri) mer enn to + fiskeutstyr, og det er ingen problemer med å dra den rett i plan, og da ligger den helt opp mot maks turtall og av og til over da og. Så alu med større stigning, eller stål i samme dimensjon for bedre grep? Tror jeg godt kan løfte den et hakk også. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 i farta det er snakk om her er min erfaring at gevinsten med stålpropell + heving ikke er så stor. Ville først prøvd å gått opp 1 tomme på stigningen og sett hva som skjer. Og farta di er jo helt innafor det som Yamaha oppgir i sine kjørefakta Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
DeepFu Svart 3.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Joda, farta er helt innafor. Men Tohatsu oppgir turtallsområdet for den motoren til 5250-6250 på maks, så jeg tror ikke det hadde gjort noe om wot hadde ligget på 6000. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.