Sagadama Startet 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2020 Hei! Hvordan kan vi best frostsikre toalett og septik i båten gjennom vinteren? Det er tmc eletrisk vi har. Båten skal stå på vannet hele vinteren. Finner litt forskjellig, noen sier vi skal pumpe ut alt vann fra toalettet, men på en annen side skal ikke pumpen gå tørt? ? Noen som vil gi en mer detaljert forklaring til en nybegynner? Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Jeg har pleid å tømme septiktanken og la kranene til skroggjennomføringene stå åpne (båten står på land). Så har jeg fylt 3-4 liter frostvæske i toalettet, enten ved å ta av slangen til inntaket og sette denne opp i kanna, eller bare fylle rett i skåla og pumpe ut så slanger og pumpe står med frostvæske gjennom vinteren. Har gått grei de 5 vintrene jeg har hatt denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Sagadama Svart 4.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2020 Tusen takk for svar ? vi bruker alltid ha kran til sjøvannsinntak stengt når vi ikke er i båten selv, er dette feil om vinteren (med båt på sjøen)? Det kan vel skje at rester av vann kan fryse, og at evt åpen kran med mer bevegelse er bedre? ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.