Jump to content

Dobbel presenning ved vinteropplag - hvordan?

hawthorne

Recommended Posts

Det ordner seg selv :-)

Jeg har brukt 2 i flere år og det var mye mindre kondens etter nummer 2 kom på plass. Ligger inntil nummer 1. det fordeler også slitasjen litt.

Jeg gjorde enda et tillegg: Et stort rør i hver ende av toppstangen=gjennomtrekk=enda mindre kondens.

mvh

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Windy37GM skrev 1 time siden:

Det ordner seg selv :-)

Jeg har brukt 2 i flere år og det var mye mindre kondens etter nummer 2 kom på plass. Ligger inntil nummer 1. det fordeler også slitasjen litt.

Jeg gjorde enda et tillegg: Et stort rør i hver ende av toppstangen=gjennomtrekk=enda mindre kondens.

mvh

Windy37GM

Smart. Og noen fendere som avstandsstykker på strategiske plasser så kommer man langt. 

Trenger man dekker hele båtlengden med begge to presenninger? Dersom det er kalesjebåt uten vinterkalesje så er det kanskje nok at den innerste presenningen dekker det som kalesjen hadde dekket.. pluss litt til? Er vel ingen fare dersom evt kondens drypper ned på dekk?

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...