xGoRD Startet 4.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2020 Hei, Har 4L med en Sierra girolje innkjøpt tidligere til et bravo drev. Nå har jeg et VP DPE drev som etter det jeg leser skal ha en GL-5. På Sierra giroljen står det svært lite om spesifikasjoner. Eneste jeg kan se er at den er merket med 18-EU9650-2. Noen som vet om jeg kan bruke denne på dette drevet? Flasken ser slik ut På forhånd takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 4.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2020 (redigert) Det er ikke riktig olje så jeg ville ikke brukt den. Men gjør du det så "eksploderer" nok ikke drevet for oljebasen er omtrent den samme. Den oljen du har på flaskene dine er syntetisk 80W/90 GL5 mens VP oljen du skal ha er syntetisk 75W/90 GL5. Så "problemet" ligger ikke der men at Mercruser og VP foreskriver forskjellige og ulike mengder adjektiver i oljen. Derfor blir Mercruser oljen du har grønn. Hva med å ta med oljen tilbake der du har kjøpt den og bytte den inn i Sierra sin VP godkjente olje ? Lett å finne da det naturlig nok står Volvo Penta på etiketten Redigert 4.Oktober.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 4.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2020 Da blir det å få tak i riktig olje. Denne oljen ble kjøpt for en del år siden på en nettbutikk så retur blir nok vanskelig. Takk for godt svar :) Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 5.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2020 75w-90 er syntetisk( det skal Volvo drev ha) og oljen du har er mineral 80w-90 med ulike additiv pakker også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.