Mr_Stian Startet 5.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2020 Hei. Skal montere en ekstra oljetrykksmåler for å få sjekket at oljetrykk et stemmer. Må koble meg inn der hvor bryteren står i dag å trenger da ett Y eller T ledd for å koble meg innpå. Dette mener jeg å huske at biltema hadde tidligere, men fant ikke noe der. Heller ikke på Maritim. Må jeg på Tess eller Hydroscand for å få slike deler? Eller finnes det noen andre plasser? Mener gjengene er 1/8 NPTF Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 6.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2020 Har du sjekket Biltema? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
JonnyBoy Svart 6.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2020 Jeg bestilte på AliExpress. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Roger jo Svart 6.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2020 Ta med delene til Tess eller Hydroscand så får du rette gjenger. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
JonnyBoy Svart 6.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2020 Hydroscand: Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Mr_Stian Svart 6.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2020 Utfordringer er å finne fingjenget. De som det linkes til på hydroscand er vanlig NPT ikke NPTF. Får ta med dit å se hva de har. Biltema hadde ikke btw. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 6.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2020 (redigert) Jeg mener å huske at NPT og NPTF har samme stigning. Forskjellen ligger i diameter på gjengene, der NPTF går i mekanisk inngrep for å sikre en tett forbindelse. F'en står for Fuel, ikke Fine (eller Female for den saks skyld) Redigert 6.Oktober.2020 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Mr_Stian Svart 7.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2020 Det stemmer ja. Jeg hadde helt glemt det... Da er 1/8" NPT Tee bestilt på nettet! :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.