Herman_Baat
Fjordland skrev for 2 timer siden:Er du sikker på det er tenningsrelatert?
-Sjekket gnist på alle 3?
Har denne 3 forgassere?
Nei nå er jeg ikke det lenger. Se vedlagt video av gnist på alle 3 plugger (Link).
Dette utelukker egentlig: tennplugg->Tennplugghette+pluggledning+coil->CDI->Stator/pulser coil?. Da gjenstår tenningstiming, reed ventiler og forgasser?
Ja det er 3stk forgasser.
jerognal skrev for 1 time siden:Høres jo typisk ut som dårlig coil men det har du jo sjekket ut.
ER det gnist på sylinder 1 eller ikke....
Da spørs det: Har du fulgt ledninger til coil sylinder 1 og sjekket at det ikke er eir eller brudd?
Om dette er ok er det vel CDI som tuller. STator er det neppe da hadde du vel ikke hatt tenning på noen av sylindrene....
Forgassermotor? Kan og være forgasser til syllinder 1 som ikke får nok bensin/flottør som henger iom at den går på tomgang.
Ville først plukket ned forgasser og sjekkt ut flottør. Har flottørkammer bensin når motor stopper? Er pluggen våt eller tørr?
Ja det er gnist på alle 3 syllindere. Se vedlagt video linket lenger opp.
Bilde av plugger:
Øverst:
Midten:
Nederst:
Får demontere luftfilter og forgassere da og ta en titt på dem.
Syllinder nr.1 går ikke på tomgang heller. Ingen forskjell om jeg drar ut plugg som vist på denne video: Link
Kan også nevnes at motoren er utrolig tungstartet. Må startes med startgass ellers går det ikke. Når den er varm starter den meget lett. Slik har den vært en stund så ikke nødvendigvis relatert til dette problemet.
Alle bilder/video kan sees her: Min dropbox