Jump to content

Edit History

Luckystrike

Luckystrike

Her tenker jeg du er inne på noe. Har tatt ut vinsjen flere ganger, latt motoren stå igjen. Første gang løste jeg de hersens unbrakoskruene og fikk arbeid med å få satt det samme igjen, ja.... Skjønte at det ikke var nødvendig for å ta av kabelaret. Har klart å løsne tauet andre ganger uten å skru av skiva. Har ikke sjekka tjukkelsen på tauet, kan selvsagt være feilmerka. Men problemet du beskriver kan stemme med at det er først når det blir litt belastning at det kjører seg fast. Høres sannsynlig ut at tauet får strekk og blir tynnere og dermed går i bunn av kabelaret og kiler seg.  Lina var ikke kjempebillig, kjøpt på ebay, rett nok til ca 1000,- for 40 meter, en 10 m var blyinnlegg. Men hadde ikke bly i hele lengda. Ta tror jeg at jeg heller prøver med line av anerkjent merke enn gi opp hele vinsjen. Har også hatt problem med frislepp av tauet. Hører vinsjen går, men tauet henger igjen. Kan vel også skje om det har lagt seg ned i bunnen av kabelaret. Høres ut som det beste diagnosen så langt. Noen andre som kan bekrefte/kommentere ?s-l1600.jpg

Luckystrike

Luckystrike

Her tenker jeg du er inne på noe. Har tatt ut vinsjen flere ganger, latt motoren stå igjen. Første gang løste jeg de hersens unbrakoskruene og fikk arbeid med å få satt det samme igjen, ja.... Skjønte at det ikke var nødvendig for å ta av kabelaret. Har klart å løsne tauet andre ganger uten å skru av skiva. Har ikke sjekka tjukkelsen på tauet, kan selvsagt være feilmerka. Men problemet du beskriver kan stemme med at det er først når det blir litt belastning at det kjører seg fast. Høres sannsynlig ut at tauet får strekk og blir tynnere og dermed går i bunn av kabelaret og kiler seg.  Lina var ikke kjempebillig, kjøpt på ebay, rett nok. Men hadde ikke bly i hele lengda. Ta tror jeg at jeg heller prøver med line av anerkjent merke enn gi opp hele vinsjen. Har også hatt problem med frislepp av tauet. Hører vinsjen går, men tauet henger igjen. Kan vel også skje om det har lagt seg ned i bunnen av kabelaret. Høres ut som det beste diagnosen så langt. Noen andre som kan bekrefte/kommentere ?

• Create New...