Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Jeg har noen hull i fjellet der jeg fortøyer som jeg skal bruke til noen ekstra øyebolter, og Maritim har jo noen greie på 25 mm. Jeg tror hullene er boret med 28 mm bor, men de er nok kjørt litt ekstra, for det er mer 30 mm enn 28. I denne tråden står det anbefalt å feste med Biltemas tokomponent berglim, men det finner jeg ikke.  Det nærmeste jeg kommer, er dette steinlimet til fugeskumpistol. Hullene er nok litt for dype også, men jeg har et armeringsjern som har stått i ett av hullene før, så jeg har tenkt å kappe det opp i passende biter og setter nederst, så kilen får noe å arbeide mot.

Hvis jeg bruker det steinlimet til fugeskumpistol som står der, skal jeg da ta og slippe nedi armeringsjernet først, fylle over med steinlimet og så kjøre ned og slå på plass øyebolten? Det blir jo ikke så lett å få nedi noe som helst skum med bare halvannen millimeters margin på hver av sidene.

Mastiff

Mastiff

Jeg har noen hull i fjellet der jeg fortøyer som jeg skal bruke til noen ekstra øyebolter, og Maritim har jo noen greie på 25 mm. I denne tråden står det anbefalt å feste med Biltemas tokomponent berglim, men det finner jeg ikke.  Det nærmeste jeg kommer, er dette steinlimet til fugeskumpistol. Hullene er nok litt for dype også, men jeg har et armeringsjern som har stått i ett av hullene før, så jeg har tenkt å kappe det opp i passende biter og setter nederst, så kilen får noe å arbeide mot.

Hvis jeg bruker det steinlimet til fugeskumpistol som står der, skal jeg da ta og slippe nedi armeringsjernet først, fylle over med steinlimet og så kjøre ned og slå på plass øyebolten? Det blir jo ikke så lett å få nedi noe som helst skum med bare halvannen millimeters margin på hver av sidene.

• Create New...