Jump to content

Nmea 2000 han til hun overgang

Goddis77

Recommended Posts

steelcontax skrev 44 minutter siden:

Her må du bygge deg et nettverk med 3 tstykker, 2 kabler mellom apparater og t stykker, samt 1kabel med 12volt inn på t stykke. Terminatorer i hver ende av nettverket/ endene på tstykkene. 

Skjønner ikke hvorfor jeg til stadighet spør gutta på maritim for råd, og alltid ender opp med å gå ut derfra med noe som ikke vil fungere :headbang:

Da blir det NMEA nettverk.

Hvis jeg da skjønner det rett så trenger jeg et t-stykke til hvert apparat jeg ønsker å legge til nettverket?

Slik som dette her med ende termin? (Litt som et tradisjonelt coax nettverk?)

Garmin T-Stykke NMEA 2000 Garmin NMEA 2000 endeterminator (hun)

Og slik kabel som dette her opp til hver enhet

Garmin NMEA2000 backbone kabel 6m

Og til slutt en strømkabel for å dra strøm gjennom her

Garmin NMEA 2000 Spenningskabel

Bare sånn til opplysning til trådstarter, så går det nok å sende GPS-signalet fra kartplotter til VHF direkte via NMEA0183. Da er det bare å tvinne nmea+ og nmea- recieve/transcieve og vips så fungerer det (hvis du har flaks... :giggle:).

Det er ikke alltid intuitivt, RS232, RS422. Ground, + mot -, + mot +.. Riktig baudrate i begge ender på riktig comport...

Jeg nevner det som et alternativ, ikke som en anbefaling.

Hilsen en med VHF uten NMEA2000... Men som skulle ønske han hadde det.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

• 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...