Mr.Melk Startet 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2020 Tar sjansen å poste her selvom muligheten for hjelp er ganske liten tror jeg.. Problemstillingen er som følger, kjøpte for kort tid siden en brukt Garmin 721xs på finn.no,men får ikke registrert den på meg. Den er allerede registrert på en tidligere eier, og det er ikke han jeg kjøpte den av. Og han jeg kjøpte den av sliter litt med å finne tilbake til vedkommende han igjen har kjøpt den av. Den må altså avregistreres på Garmin kontoen den nå er registrert på før jeg kan registrer den på meg. Dessverre så er det en del funksjoner som ikke kan brukes når jeg ikke har den i mitt navn, blant annet oppdateringer osv.. Dette er selvfølgelig noe jeg skulle tenkt på før jeg handlet men den gang ei.. Har vært i kontakt med Garmin support uten at de kunne hjelpe meg. Grunnet personvernopplysninger kunne de ikke gi meg kontakt opplysninger på vedkommende ei heller gi mine opplysninger til vedkommende. Så sjansen for at vedkommende er medlem her og leser dette er vel ganske liten,men jeg har ingenting å tape! Om noen vet de har solgt en slik plotter eller kjenner noen som har gjort det,så gi meg gjerne beskjed. Plotteren kjøpte jeg av kar i Tønsberg området,som igjen hadde kjøpt den tidligere i sommer.. Serie nr på plotteren begynner på 32D0131 Om ikke annet er det vel en liten påminnelse til alle der ute at man forsikrer seg om at elektronisk utstyr lar seg omregistrere og at man sletter det fra sitt eie ved salg. Og skulle det finnes noen med forslag på løsning på problemet så ikke nøl med å ta kontakt! Mvh Carl-Erik Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Ta kontakt med Garmin,dei har serienomret på den og da kan dei registrere den på de.Hadde same problem,men Garmin ordnet de for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Mr.Melk Svart 8.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Nå er jeg litt usikker på hva du mener. Men jeg har hele serie nr, får bare ikke registrert den på meg før den er avregistrert en tidligere eiers konto.. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Aldri vært i akkurat samme situasjon men, Har du prøvd å fjerne .dat fila på minne kortet og tatt factory reset.. ? Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Guest knerten67 Svart 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Hannestad skrev 40 minutter siden: Nå er jeg litt usikker på hva du mener. Men jeg har hele serie nr, får bare ikke registrert den på meg før den er avregistrert en tidligere eiers konto.. Ring Garmin så hjelper dei deg Sitér dette innlegget Link to post
Mr.Melk Svart 8.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Furu skrev 38 minutter siden: Aldri vært i akkurat samme situasjon men, Har du prøvd å fjerne .dat fila på minne kortet og tatt factory reset.. ? Finner ingen DAT fil på minnekortet dessverre.. knerten67 skrev 36 minutter siden: Ring Garmin så hjelper dei deg Får prøve å ringe Garmin imorgen, har kun hatt kontakt med de på mail enda. Selvom de virket ganske bestemte på at de ikke kunne hjelpe meg. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Hannestad skrev 1 minutt siden: Finner ingen DAT fil på minnekortet dessverre.. Får prøve å ringe Garmin imorgen, har kun hatt kontakt med de på mail enda. Selvom de virket ganske bestemte på at de ikke kunne hjelpe meg. Ring dei i morgen å forklar problemet,håpper de ordner seg Sitér dette innlegget Link to post
Mr.Melk Svart 9.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2020 Da har jeg snakket med Garmin support over telefon og det er dessverre ingenting de kan gjøre grunnet personvern. Så da er jeg tilbake til start..? Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 9.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2020 Hannestad skrev for 9 timer siden: Da har jeg snakket med Garmin support over telefon og det er dessverre ingenting de kan gjøre grunnet personvern. Så da er jeg tilbake til start..? hmmm,de var ikke bra.Håpper de ordner seg til slutt da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.