Jump to content

Løsne rustfri skrue i sylinderhus av aluminium

karlim

Recommended Posts

Jeg har brukt denne med godt hell på mange forskjellige skruer : https://verktoyboden.no/produkt/teng-tools/verktoyvogner-3/verktoyinnlegg-til-vogner/skrutrekkere-4/20-delers-slagskrutrekkersett-teng-tools-ttid20?gclid=Cj0KCQjw8fr7BRDSARIsAK0Qqr6zr3w2gEeUERyeMypgVa1H6RzsuulPw_yOTwtT_rsujVHrhfsMwCoaAgs-EALw_wcB 

Sitter skruen meget godt så ville jeg ha varmet litt i tillegg. Denne knekker til slutt skruen om den sitter dønn. 

Legger til :  Ser at biltema ha rimeligere variant av denne: https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/skrutrekkere/skrutrekkersett/slagskrutrekker-2000030859

Redigert av Wr3cker (see edit history)

Sitter skruen for jævelig, ville jeg boret og gjenget inn en ny skrue ved siden av. Smør gjengene med slu.pasta. Og bruk galvanisert skrue. Jeg tar ikke poenget med å bruke rustfrie skruer. Ser ut som det er et poeng å skape så stor potensialforskjell mellom materialene som mulig. Bruk skrue med utv. sekskant, torx eller unbrako. Unngå phillips.

Hulda skrev 26 minutter siden:

Sitter skruen for jævelig, ville jeg boret og gjenget inn en ny skrue ved siden av. Smør gjengene med slu.pasta. Og bruk galvanisert skrue. Jeg tar ikke poenget med å bruke rustfrie skruer. Ser ut som det er et poeng å skape så stor potensialforskjell mellom materialene som mulig. Bruk skrue med utv. sekskant, torx eller unbrako. Unngå phillips.

Takk for tips. Er det nok gods her til å kunne bore opp nytt hull noen centimeter til høyre for skruen som allerede er der? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...