karlim Startet 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2020 (redigert) Byttet anode på motorfestet, kabelen mellom denne og sylinderhuset var gåen og ble forsøkt byttet samtidig... Skruen i sylinderhuset sitter dønn (alu?), hvordan løsner jeg den best før alt av spor er borte? Redigert 8.Oktober.2020 av karlim (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wr3cker Svart 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 (redigert) Jeg har brukt denne med godt hell på mange forskjellige skruer : https://verktoyboden.no/produkt/teng-tools/verktoyvogner-3/verktoyinnlegg-til-vogner/skrutrekkere-4/20-delers-slagskrutrekkersett-teng-tools-ttid20?gclid=Cj0KCQjw8fr7BRDSARIsAK0Qqr6zr3w2gEeUERyeMypgVa1H6RzsuulPw_yOTwtT_rsujVHrhfsMwCoaAgs-EALw_wcB Sitter skruen meget godt så ville jeg ha varmet litt i tillegg. Denne knekker til slutt skruen om den sitter dønn. Legger til : Ser at biltema ha rimeligere variant av denne: https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/skrutrekkere/skrutrekkersett/slagskrutrekker-2000030859 Redigert 8.Oktober.2020 av Wr3cker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Sitter skruen for jævelig, ville jeg boret og gjenget inn en ny skrue ved siden av. Smør gjengene med slu.pasta. Og bruk galvanisert skrue. Jeg tar ikke poenget med å bruke rustfrie skruer. Ser ut som det er et poeng å skape så stor potensialforskjell mellom materialene som mulig. Bruk skrue med utv. sekskant, torx eller unbrako. Unngå phillips. Sitér dette innlegget Link to post
karlim Svart 8.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Hulda skrev On 8.10.2020 at 17.00: Sitter skruen for jævelig, ville jeg boret og gjenget inn en ny skrue ved siden av. Smør gjengene med slu.pasta. Og bruk galvanisert skrue. Jeg tar ikke poenget med å bruke rustfrie skruer. Ser ut som det er et poeng å skape så stor potensialforskjell mellom materialene som mulig. Bruk skrue med utv. sekskant, torx eller unbrako. Unngå phillips. Vis hele sitatet Takk for tips. Er det nok gods her til å kunne bore opp nytt hull noen centimeter til høyre for skruen som allerede er der? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Jeg hadde fått plass til en 6 til 7 skruer på det området der :-) Sitér dette innlegget Link to post
karlim Svart 8.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Prøver først slagtrekker, eventuelt slipe spor til stor flattrekker. Går ikke det får jeg prøve meg på å bore og gjenge nytt hull, da med seksantskrue eller maskinskrue. Lar driten få noen dager med WD40 først, kanskje det skjer et mirakel :) Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 (redigert) Kakk et spor på kanten av skruen med en liten meisel. Varm så mye du klarer med gassbrenner rundt skruen. Spray med rustløser/kjølespray midt i skruen og slå i sporet du har laget. Pleier å løsne det meste.... Redigert 10.Oktober.2020 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.