Jump to content

Edit History

Amfea

Amfea

1 hour ago, Roger jo said:

Han var ikke medlem.så hvem leser de.

Er man ikke medlem, løper utgiftene fort på assistanseoppdrag.

Transport til og fra oppdrag samt selve oppdraget, faktureres med 4800,-/t

 

For medlemmer er prisen utover 3 timer gratis assistanse, 2495,- pr. påbegynte time. Tiden regnes fra skøyten drar fra base, til den er tilbake på base. Er den allerede på oppdrag eller seilas, regnes tiden fra oppdraget kommer inn, til den er tilbake på base/starter neste oppdrag.

Oppdragene føres i et elektronisk oppdragsystem med automatisk posisjon og klokkeslett. Det er dette systemet som regner ut prisen på et oppdrag.

 

Grensen mellom redning og assistense, kan noen ganger være hårfin. Men grovt sett vil oppdrag der det er overhengende fare for båt og/eller personer, defineres som redning. Dette betales av felleskapet, og styres av HRS/Kystradio.

 

Dersom havarist ligger fortøyd (f.eks i uthavn), eller har godt ankerfeste, blir det ofte et assistanseoppdrag av det. På  plasser med mange oppdrag, risikerer man å måtte vente en stund på skøyten. De går alltid på de oppdrag som haster mest.

 

Det er kystradio/HRS som definerer kategori. Er man i nød, bruker man kanal 16, eller ringer Kystradio. Trenger man assistanse, ringer man RS servicetelefon.

 

Så svar til TS: Nei, man betaler ikke kontingent for å bli reddet. Man betaler kontingent for å få medlemsfordeler i RS og forsikring, samt bidra til at RS er i stand til å finansiere skøyter langs norges langstrakte kystlinje.

Amfea

Amfea

1 hour ago, Roger jo said:

Han var ikke medlem.så hvem leser de.

Er man ikke medlem, løper utgiftene fort på medlemsoppdrag.

Transport til og fra oppdrag samt selve oppdraget, faktureres med 4800,-/t

 

For medlemmer er prisen utover 3 timer gratis assistanse, 2495,- pr. påbegynte time. Tiden regnes fra skøyten drar fra base, til den er tilbake på base. Er den allerede på oppdrag eller seilas, regnes tiden fra oppdraget kommer inn, til den er tilbake på base/starter neste oppdrag.

Oppdragene føres i et elektronisk oppdragsystem med automatisk posisjon og klokkeslett. Det er dette systemet som regner ut prisen på et oppdrag.

 

Grensen mellom redning og assistense, kan noen ganger være hårfin. Men grovt sett vil oppdrag der det er overhengende fare for båt og/eller personer, defineres som redning. Dette betales av felleskapet, og styres av HRS/Kystradio.

 

Dersom havarist ligger fortøyd (f.eks i uthavn), eller har godt ankerfeste, blir det ofte et assistanseoppdrag av det. På  plasser med mange oppdrag, risikerer man å måtte vente en stund på skøyten. De går alltid på de oppdrag som haster mest.

 

Det er kystradio/HRS som definerer kategori. Er man i nød, bruker man kanal 16, eller ringer Kystradio. Trenger man assistanse, ringer man RS servicetelefon.

 

Så svar til TS: Nei, man betaler ikke kontingent for å bli reddet. Man betaler kontingent for å få medlemsfordeler i RS og forsikring, samt bidra til at RS er i stand til å finansiere skøyter langs norges langstrakte kystlinje.



×
×
  • Create New...