Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Google er et fint hjelpemiddel, får håpe Trump ikke stenger de ned.:-)

Da Sleipner kjøpte opp konkursboet til Engbo kontinuerte de en del produkter som de ikke hadde liknende til mens thrustere etc. ble diskontinuert. Min erfaring er at de ikke er interessert i å supporte disse nå utgåtte Engbo produktene med reservedeler, hos meg var løsningsforslaget Deres å støpe inn ny tunnel i båten av annen diameter og montere ny Sleipner thruster. Og dette er bare 6 år gammelt.

Om de fortsatt har tegningene til tannhjulet og legger godviljen til er det jo en enkel sak å putte dette inn i en CNC styrt fres og ta ut et nytt tannhjul til herding men om de vil gjøre det er jo en helt annen sak.

Å montere inn to nye tannhjul som ikke er av original avstamming er jo teoretisk mulig men man får jo betydelige utfordringer med å treffe rett posisjon aksielt på begge akslingene for fastsetting for å oppnå korrekt klaring i inngrepet. Det er på ingen måte rett fram.

Ville hørt med Sleipner om de eller andre tidligere Engbo eller VP-forhandlere kan ha noe sånt liggende, samt søkt på nettet på det som lar seg gjøre angående delenummret. I den tiden Engbo var operative var disse delene åpenbart mulig å få kjøpt som reservedeler iht. delefortegnelsen og er du heldig kan en forhandler fortsatt ha noe slikt liggende.

Chiefengineer

Chiefengineer

Google er et fint hjelpemiddel, får håpe Trump ikke stenger de ned.:-)

Da Sleipner kjøpte opp konkursboet til Engbo kontinuerte de en del produkter som de ikke hadde liknende til mens thrustere etc. ble diskontinuert. Min erfaring er at de ikke er interessert i å supporte disse nå utgåtte Engbo produktene med reservedeler, hos meg var løsningsforslaget Deres å støpe inn ny tunnel i båten a vannen diameter og montere ny Sleipner thruster. Og dette er bare 6 år gammelt.

Om de fortsatt har tegningene til tannhjulet og legger godviljen til er det jo en enkel sak å putte dette inn i en CNC styrt fres og ta ut et nytt tannhjul til herding men om de vil gjøre det er jo en helt annen sak.

Å montere inn to nye tannhjul som ikke er av original avstamming er jo teoretisk mulig men man får jo betydelige utfordringer med å treffe rett posisjon aksielt på begge akslingene for fastsetting for å oppnå korrekt klaring i inngrepet. Det er på ingen måte rett fram.

Ville hørt med Sleipner om de eller andre tidligere Engbo eller VP-forhandlere kan ha noe sånt liggende, samt søkt på nettet på det som lar seg gjøre angående delenummret. I den tiden Engbo var operative var disse delene åpenbart mulig å få kjøpt som reservedeler iht. delefortegnelsen og er du heldig kan en forhandler fortsatt ha noe slikt liggende.

• Create New...