
Chiefengineer
Google er et fint hjelpemiddel, får håpe Trump ikke stenger de ned.:-)
Da Sleipner kjøpte opp konkursboet til Engbo kontinuerte de en del produkter som de ikke hadde liknende til mens thrustere etc. ble diskontinuert. Min erfaring er at de ikke er interessert i å supporte disse nå utgåtte Engbo produktene med reservedeler, hos meg var løsningsforslaget Deres å støpe inn ny tunnel i båten av annen diameter og montere ny Sleipner thruster. Og dette er bare 6 år gammelt.
Om de fortsatt har tegningene til tannhjulet og legger godviljen til er det jo en enkel sak å putte dette inn i en CNC styrt fres og ta ut et nytt tannhjul til herding men om de vil gjøre det er jo en helt annen sak.
Å montere inn to nye tannhjul som ikke er av original avstamming er jo teoretisk mulig men man får jo betydelige utfordringer med å treffe rett posisjon aksielt på begge akslingene for fastsetting for å oppnå korrekt klaring i inngrepet. Det er på ingen måte rett fram.
Ville hørt med Sleipner om de eller andre tidligere Engbo eller VP-forhandlere kan ha noe sånt liggende, samt søkt på nettet på det som lar seg gjøre angående delenummret. I den tiden Engbo var operative var disse delene åpenbart mulig å få kjøpt som reservedeler iht. delefortegnelsen og er du heldig kan en forhandler fortsatt ha noe slikt liggende.