Erik Dahlberg Startet 8.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 8.Oktober.2020 Såkalt overhalt med ny kon for 70 gangtimer siden. Tett og fint. Men merkbar ulyd under drift på vann. Og ennå værre på land. Oljen er sponfri men litt sort. Demontere nå. Men pek meg gjerne i riktig retning.. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 8.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2020 Noe som lever der ja..kan være drivknuten og/eller lager(ene) i struten på svinghjulskåpa som slarker, holder en knapp på den siste, og håper for din skyld det ikke er gimballager og øvre tannhjulssett, men dette ser du nå når drevet er demontert :) Prøv å bevege drivaksel fra svinghjulet sideveis og ut/inn, denne skal være helt stum. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Dahlberg Svart 8.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2020 Dette sitter på en Ibiza med mellomaksel. Skal starte den over helgen uten drevet montert for å høre om lyden fortsatt er der. Eller er helt fraværende. Knuten er uten slark eller rustangrep. Ser og kjennes ut som nytt. Ingen lyder eller hakking ved rotering for hånd av knute. Så drevene virker OK. Vedder ei krone på at ett lager i toppen av drevet har gått. Men finner vel ikke ut det før det demonteres. Er det noen som sitter på bilder av- eller ennå bedre har spesialverktøyet som brukes ved demontering. Har godt utstyrt verksted så vurderer å lage slike verktøy selv. 3 året jeg har båten. Og 3 gangen drevet må av for vedlikehold. Nå vil jeg gjøre det ordentlig selv. Har mistet all tillit til å sette det bort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.