Team Blega Startet 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2020 Hei folkens Da har jeg kjøpt meg en plastsjekte til Hummerfisker og koz. Det står en marna L2 Diesel fra 1971 i den. Jeg kan ingen ting om sånne motorer. Har kun hatt påhengsmotorer. Trenger hjelp om alt. Motoren svetter olje og bruker vann, ikke vann i olja. Tenker å bytte pakninger osv. Takker for alletips å innspill. Om noen vet om oen som tar påseg jobb er det også fint. Håper på hjelp. Mvh Aslak Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Hei! Siden motoren bruker vann regner jeg med den er ferskvannskjølt. Oljen kan du enten drenere ut i bunn, som på en bil, om du kommer til der. Ellers kan den suges opp gjennom røret til peilepinnen med en pumpe fra f.eks biltema. Oljen kommer lettere ut om motoren er varm før du tapper den av. Oljefilter bytter du helst ved hvert oljeskift, minimum annethvert oljeskift. Gamle dieselmotorer svetter ofte olje, ikke alltid farlig, men greit å vite hvor det kommer fra. Anbefaler en skikkelig rengjøring av motor og motorrom slik at du lettere kan se hvor svettingen foregår, og om det noe man bør gjøre noe med. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Team Blega Svart 8.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Ja den er ferskvannskjølt. Tenker toppakning er sliten ogbørbyttes? Eller kan det være andre grunner til at den bruker vann? Bruker den tilfiske så vil kunne stole på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 9.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2020 Har også sett noen har veivhusluke som de demonterer for å suge opp oljen og rengjøre bunnpanne hvis nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 Vi måtte suge opp oljen gjennom peilepinnen. Tror ikke denne motoren har mulighet for å tappes via plugg. Kjør motoren slik at oljen blir litt mer tyntflytende. Du har vel motor med innebygd svinghjul. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.