Jump to content

Edit History

Valkyrja

Valkyrja

Godt nyttår båtfolk!

Har rigget meg til for vinteren, etter en drøy ukes seilas i november.

Turen gikk fint, det eneste skumle var å krysse Sletta i 3m bølger uten vind, men det var såpass langt mellom toppene at det gikk fint, til tross for vinglete utenbordsmotor som måtte pinholdes.

Lithiumbatterier er helt fantastisk! Fikk bare 200Wh inn på panelene i den lave sola, men havnet ikke under 50%, selv om dieselvarmeren ble flittig brukt. Satser på å utvide banken med 50Ah før jeg kaster loss til våren.

Fikk endelig oppgradert forpiggen til dobbelseng, med dreamzone-madrasser fra jysk. Laget sengeplanker med lektere og tilkappede sengeplanker, og 24mm plank inni "V"-en der det krevde ekstra bruddstyrke. Pent ble det ikke (hadde bare foldesag), men det fungerer fint. Er delt opp i flere mindre stykker, slik at jeg kommer til enkeltluker ved behov. Portapottien er litt vanskeligere å bruke, men det får så være.

Skal legge ut flere bilder etterhvert som jeg får tid, nå er det derimot ski som gjelder!

Ha en fin midtvintersuke videre!

20211222_201038.jpg

Valkyrja

Valkyrja

Godt nyttår båtfolk!

Turen gikk fint, det eneste skumle var å krysse Sletta i 3m bølger uten vind, men det var såpass langt mellom toppene at det gikk fint, til tross for vinglete utebordsmotor som måtte pinholdes.

Lithiumbatterier er helt fantastisk! Fikk bare 200Wh inn på panelene i den lave sola, men havnet ikke under 50%, selv om dieselvarmeren ble flittig brukt. Satser på å utvide banken med 50Ah før jeg kaster loss til våren.

Fikk endelig oppgradert forpiggen til dobbelseng, med dreamzone-madrasser fra jysk. Laget sengeplanker med lektere og tilkappede sengeplanker, og 24mm plank inni "V"-en der det krevde ekstra bruddstyrke. Pent ble det ikke (hadde bare foldesag), men det fungerer fint. Er delt opp i flere mindre stykker, slik at jeg kommer til enkeltluker ved behov. Portapottien er litt vanskeligere å bruke, men det får så være.

Skal legge ut flere bilder etterhvert som jeg får tid, nå er det derimot ski som gjelder!

20211222_201038.jpg

Valkyrja

Valkyrja

Godt nyttår båtfolk!

Turen gikk fint, det eneste skumle var å krysse Sletta i 3m bølger uten vind, men det var såpass langt mellom toppene at det gikk fint, til tross for vinglete utebordsmotor som måtte pinholdes.

Fikk endelig oppgradert forpiggen til dobbelseng, med dreamzone-madrasser fra jysk. Laget sengeplanker med lektere og tilkappede sengeplanker, og 24mm plank inni "V"-en der det krevde ekstra bruddstyrke. Pent ble det ikke (hadde bare foldesag), men det fungere fint. Er delt opp i flere mindre stykker, slik at jeg kommer til enkeltluker ved behov. Portapottien er litt vanskeligere å bruke, men det får så være.

20211222_201038.jpg

• Create New...